Een warm Cambodja!

19 augustus 2010 - Phnom Penh, Cambodja

He hallo allemaal!

Alweer 2 weekjes geleden en Cambodja is weer voorbij! Ongelofelijk hard gegaan, maar een fantastische tijd gehad! De mensen zijn hier ongelofelijk aardig, heel erg vriendelijk! Zwaaien, lachen, praatje met je maken, echt heel erg mooi om mee te maken!

Maar ik was gebleven bij Angkor.. Die 2 dagen dus nog meer tempels bezocht.. Bijna een tempelhoofd van gekregen! Maar was echt giga! Ongelofelijk gaaf om te zien.. Vooral de laatste tempel, Ta Prohm.. Half in de jungle, heel erg gaaf! Siem Reap vaarwel gezegd, was tijd voor mn boottripje! Langs allemaal drijvende huizen, leuke kleuren.. De mannen zitten bij elkaar te kaarten of te vissen.. De vrouwen en kinderen doen het  `huishouden `.. Na 9 UUR !! waren we aangekomen in Battambang, ik had het gevoel alsof ik mijn kont had verloren!! Tis net alsof je in de kerk zat met die houten banken, alleen dit was 10x erger! Maar desalniettemin een mooie ervaring rijker ! In Battambang 3 dagen gebleven, gerelaxt, museum, een markt en een tempel bezocht.. Daarna de bus gepakt naar Sihanoukville, partybeach! Daar 3 nachten gebleven, heerlijk gerelaxt.. Zonsondergangs gezien met een biertje, strandwandelings gemaakt, gewoon chill!  Na Sihanoukville de bus gepakt naar Kampot.. Mijn lievelingsplaatsje hier in Cambodja.. Heel erg rustig, prachtige rivier, mooie gebouwen!! Daar 2 nachten gebleven, 2e dag tour gedaan langs 2 grotten ( eentje was echt supereng met allemaal `mannetjes`erin.. Heel verdacht elke x opgesteld, dacht dus dat het mensen waren die mij ff wilde laten schrikken, maar het waren gewoon beelden ) langs rijstvelden, peper plantage, zoutvelden en naar Kep.. Klein badplaatsje.. Was daar heel erg warm dus lekker met kleren en al het water ingesprongen :)..  `s Avonds nog een biertje gedaan met een paar mensen die ik daar had ontmoet en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Phnom Penh, de hoofdstad!! Kan ik alleen maar omschrijven als ik gekke, chaotische stad ! Ongelofelijk.. Ten eerste moet je al blij zijn dat je levend uit het verkeer komt, ze komen echt overal vandaan! Ten tweede.. heb ik eigenlijk niet.. haha!! Bij deze stad krijg je een dubbel gevoel, prachtige tempels, royal palace, national museum, allemaal prachtig.. Maar als je dan Tuol Sleng museum bezoekt ( S21 ), en Choeung EK, oftewel Killing Fields, dan ga je toch ook heel anders denken! Heeft allebei te maken met de Khmer Rouge die afspeelde van 1975 - 1979..Ongelofelijk als je de verhalen leest, foto`s ziet.. Ook bij Killing fields, ziet dr heel vredig uit, maar als je de verhalen leest, massagraf hier van 450 mensen, kinderen neergeslingerd tegen bomen.. Mensen werden in de gevangenis ondervraagd en gemarteld, daarna afgevoerd naar Killing Fields, meer dan tienduizenden mensen zijn daar vermoord, meer dan 2 miljoen mensen totaal in die periode van 4 jaar! Geen woorden voor...

Vandaag kon ik me visa ophalen van Vietnam.. Morgen dus ready to go ! De 4 weken grens alweer voorbij, gaat heel erg hard nou !!

Foto`s : http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/

Groetjes!

1. Patrick:
    Hee Petra,
    Ja ik ben weer de eerste, dat krijg je als je aan het 'werk' bent en je mailbox openstaat.

Hoe melig was je toen je dit schreef? Tempelhoofd, mannetjes in de grot en Ten tweede.. heb ik eigenlijk niet.. hahahah

Voor wat betreft The Killing Fields, daar is een hele goede film overgemaakt met dezelfde titel, moet je zeker eens gaan zien nu je er geweest bent!
  2. Steef:
    Hey Peetie!

We zijn er bijna! We zijn er bijna! maar nog niet helemaal! Helemaal! hahha Nog ff aftellen! Geniet er nog lekker van!

xxies Steef
  3. Maris en Sonny:
    Peeeet!
    Aftellen he haha:p!
    Geniet er nog extra van hoor, voor je het weet zit je weer met je gat in het koude kikkerland:p.
    Veel plezier in Vietnam!

Groetjes x
  4. Linda:
    28 augustus 2010
    Joow joow!
    Hier spreekt stijve-nek!
    Kicke verhaal weer Peet! Echt ik lach me rot om jouw verhaaltjes haha!
    Nog effetjes!! Het gaat nu opschieten!
    Groetjes,
    Linda