Vietnam and home sweet home ..

16 september 2010 - Katwijk, Nederland

Soo mensen !

Laat ik dan toch ook maar mn laatste verhaal neerzetten.. Ik heb het 2x in Hanoi geprobeerd en 2x viel de stroom uit .. Heel fijn, maar dat heb je hier wel vaker! ..

Dus daarom nu thuis, op het bankie! Met 2 vesten aan, haha !..

Maar ik was dus 4 weken geleden gebleven.. Teveel om alles uitgebreid te vertellen, daarom een shortcut.. In Ho Chi Minh City naar de Mekong river geweest.. Cu Chi tunnels waar ze ondergronds leefden en vechten tijdens de Amerikaanse oorlog.. Doorgereisd naar Nha Trang, beach town ! Daar stuk of 9 Australiers ontmoet, die ik dan elke avond ontmoette en biertjes mee dronk! Ook nog wezen `raften `, was meer beetje peddelen op een heel rustig watertje.. Was nog wel behoorlijk eng met al de bomen aan de kant waar dus al de spinnen inzaten.. Echt weer wat voor mij :P..

Na Nha Trang in Hoi An belandt.. Het dorpje wat beroemd is om zijn tailors.. Je vindt er miss wel 100 shops, waar mensen heeel graag je wat aan willen maken.. Voor de rest heb je een leuk watertje door de stad stromen, erg gezellig!

Toen in Hue belandt, waar je de citadel heb.. Daar dus gelijk de 1e dag heengelopen met Beth, wij samen in een cyclo.. Fiets met een ZITJE aan de voorkant.. Wij met zn 2-en erin.. 2 dikkerds.. We kwamen haast iet vooruit, haha!! Na Hue belandt in Hanoi, toen eerst naar Halong Bay geweest, gesteentes die in het water eruit komen zetten.. Daarna naar Sapa geweest, dorpje in de bergen met veel hilltribe villages.. Die ook bezocht.. Hele aardige mensen, kunnen zien hoe ze ook leefden.. Dag erna terug naar Hanoi, daar nog wat dingen bezocht, 2 Vietnamezen ook ontmoet, toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.. Eerst vloog ik naar Bangkok, daar nog de hele dag de stad ingeweest met Kraipipat die ik in Java had ontmoet.. Ook zn vrienden `s avonds ontmoet, gezellig wat gegeten en gedronken.. Toen heel vroeg in de ochtend mn vlucht naar Londen.. Toen nog 5 uur wakker en toen eindelijk in het vliegveld naar Amsterdam!.. Half 3 `s middags aangekomen, waar toen een heel ontvangstcomite stond te wachten op mij, met ballonnen, spandoek.. Heel erg leuk natuurlijk en toen weer Kattuk ingereden en nou 2 dagen verder en lijkt alsof ik nog nooit ben weggeweest.. haha!

Iedereen bedankt voor alle reacties.. Altijd erg leuk om te lezen.. Volgende reisje komt hier uiteraard weer op te staan !

Groetjes!

1. Dick van Egmond:
    Hoi Peet,
    Welkom thuis dan maar na alle warmte in de tropen/
    Ik heb genoten van je verhaaltjes en humor.
    Zien we je nog terug bij de bruggen?
    Groetjes,
    Dick.
  2. Wim rodenburg:
    petra
    welkom thuis zien we je noch op de waard.
    je verslagen en de foto's waren leuk .
    ik heb er van genoten.
  3. bertus:
    16 september 2010
    peet welkom thuis maar had graag dat je wat mooi weer had mee genomen,naar dit koude kikker landje
    genoten van je verhalen en je foto,s he mooie belevenis denk ik.en nu maar weer wachten op de kattukse zomer,s he
  4. Patrick:
    16 september 2010
    Hee, weer terug in ons landje, net op tijd voor de herfst! :-) Ik stond er nog even bij stil gisteren, het zou natuurlijk ook de datum van mijn terugvlucht zijn geweest.
    Herkenbaar dat je al snel het gevoel hebt nooit te zijn weggeweest. Al vond ik het in het begin erg raar om overal om je heen weer Nederlands te horen.

We zien elkaar snel!
  5. Heike:
    Hoihoi, welkom terug.
    Ik had ook al na 2 dagen het gevoel dat ik nooit was weggeweest. Echt vaag. Wel bleef ik over dollars praten en zei ik op een terrasje. Een icetea please. haha. Moest ook wel ff wennen dat ik niet zomaar meer alles kon zeggen, want iedereen kan je opeens verstaan. Alleen spandoeken en ballonnen enzo? Dat valt me nog mee, na al die verhalen die ik heb gehoord van je. ;)

Nog succes met het acclimatiseren en we moeten maar snel wat afspreken!!
    xx
  6. Maris en Sonny:
    Peetje!

We zijn erg blij dat je weer thuis bent hoor!!! zaterdag gaan we er een borreltje op drinken bij jou! Gezellig!
    Ennneh...volgend reisje??? Blijf nog maar ff lekker in Kattuk:p!

Tot snel!
    xxx
  7. Linda:
    19 september 2010
    Hey Mattie!

Heb je laatste verhaaltje ook nog effe gelezen hoor.
    Lekker dat je weer in Kattuk bent en het feest was gisteren echt toppie! :D
    Binnenkort weer naar de Friends tomatensoepje eten? :P

Xx, Linda