Maleisie en Angkor..

5 augustus 2010 - Siem Reap, Cambodja

He hallo allemaal!

Tijd voor een nieuwe blog zeg ik zo.. Was gebleven in Penang.. Een multicultureel eiland, met heel veel verschillende mensen, het eten ook echt fantastisch.. ( heb dan alleen wel een brok oor van een varken gegeten, dat doen we maar geen 2e x meer ).. En ook veel tempels, ouwe gebouwen.. Daar 3 dagen doorgebracht, toen de bus gepakt naar Kota Bahru, daar 2 nachten gebleven.. Leek alsof ik meer in Frankrijk was belandt, iedereen die ik tegenkwam waren Fransen.. O.a Marie en Eva ontmoet, daar 1,5 dag mee rondgetrokken.. En toen met zn 3-en de boot naar de Perhentian Islands genomen.. Een tropisch eilandje met witte stranden en water waar je je eigen 6x doorheen ziet!!.. Wij kwamen daar op zaterdag aan en we moesten er maar van uitgaan dat het een nachtje op het strand werd, omdat er nergens geen plek zou zijn.. Ook leuk natuurlijk, maar onze 1e stop was Mama`s hut en die had gewoon nog kamers vrij.. Die ochtend regende het.. Heel fijn, zit je op een prachtig eiland en komt het met alle geweld naar beneden zetten.. Die middag klaarde het gelukkig op, dus lekker op strand gelegen, gezwommen.. Toen `s avonds een heerlijk visje gegeten.. Volgende ochtend zijn we vertrokken naar D` Lagoon, resortje met eigen strandje.. 2 hele leuke dagen gehad, weinig gedaan.. Gewoon lekker gerelaxt.. Weer viel alleen wel een beetje tegen.. Kan niet altijd het zonnetje hebben.. Na die 3 dagen zijn Marie en Eva de andere kant opgegaan en hadden we afgesproken dat we elkaar weer zouden meeten in KL.. Ikzelf heb de bus gepakt naar Kuala Terengganu.. Aardig grote stad, paar mooie moskeeen.. ( Maleisie`s nr 1 religie is Islam.. ) Daar 1 nacht doorgebracht, toen `s ochtends om 10 uur de bus gepakt naar Melaka.. Veel groen onderweg.. 9,5 uur later in Melaka aangekomen.. In Chinatown belandt, supergezellig met allemaal verlichte versieringen, leuke tentjes om te eten.. Kanaaltje met gezellige rondvaartboten, bruggetjes.. Een klein windmolentje, leek Holland wel..Straten zoals Jonker en Heeren street met alleen maar prachtige huizen..  Dag erna de shopping malls ontdekt, altijd leuk!.. Die dag erna de ouwe gebouwtjes tour gedaan, Stadthuys, St. Paul Church op de heuvel.. Mooi uitzicht over Melaka en als je beneden aankwam zag je wat er nog over was van het fort Famosa.. Door de Portugezen gebouwd, door de Hollanders bijna allemaal neergehaald.. Die middag nog een Nederlands stel ontmoet en zo kreeg ik de kans om Melaka op de fiets te bekennen, dat duurde maar een half uur, want er waren veel 1 richting wegen en bijna 3x op de snelweg belandt.. Maar toch ff leuk.. Volgende dag naar KL gereisd, daar Marie en Eva weer ontmoet, ook Australier Keith, daar eerst gezellig mee de stad ingeweest, `s avonds met zn vieren een lekker biertje gedaan.. Volgende ochtend ben ik met de 2 Franse naar een Islamitisch museum gegaan, heel erg mooi en interessant.. Daarna nog naar een orchideeenpark.. Op de terugweg nog wezen winkelen en daarna terug gegaan naar ons guesthouse.. Volgende dag zijn we naar een ander groot winkelcentrum geweest, heeft 10 verdiepingen, een klein pretpark erin gebouwd, echt huge ! Daar rondgeslenterd en toen konden we niet meer.. Die middag weinig gedaan, om 7 uur vertrokken richting het vliegveld, daar afscheid genomen van de Frenchies.. Toen was het wachten voor mij, want mijn vlucht was pas om 7 uur de andere ochtend, GAAP! Op een gegeven moment was het zowaar 5 uur, inchecken.. En toen om 8 uur Cambodja tijd aangekomen in Siem Reap! Gisteren weinig gedaan en vandaag had ik om kwart over 4 mn wekker ( jaja ) om de zonsopgang bij Angkor Wat te zien.. Grootste religieuze tempel ter wereld.. En dat was gaaf.. Ongelofelijk mooi!.. Angkor is zeg maar een hele stad van tempels.. Vandaag een stuk of 4 gezien en morgen en overmorgen langs meer tempels en dan de boot pakken naar Battambang..

Foto`s : http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/

Doeidoei!!!

1. Ton:
    5 augustus 2010
    Wat een mooi verhaal weer, en die foto's prachtig.
    Nu op skype even bij kletsen
  2. Patrick:
    5 augustus 2010
    Hee! Ik heb het al vaker gezegd, maar je hebt echt oog voor foto's. Voor die 2 van de tempels en die van de shopping mall, kan ik wel jaloers op worden.
    Kijk je nu ook al uit naar je terugkeer of ben je juist teleurgesteld dat het er over 5 weekjes opzit?
  3. Heike:
    5 augustus 2010
    varkensoor? dat geef ik mn hond altijd. haha. wist trouwens niet dat je zo'n shopping fanaat was. ;) Nog veel plezier verder in je laatste 3 landjes. Cambodja, vietnam en thailand toch?...
  4. Maris en Sonny:
    Eeyy!!
    Zooo dat heeft lang geduurd voordat het erop stond he..haha. Langzame foto's upload;).
    Maar weer een leuk verhaal en wat een mooie foto's joh! Vind dat Patrick wel gelijk heeft hoor!!! Super mooi!!

Leuk dat ik je weer even gesproken heb via Skype!

Veel plezier nog!!!:D
    xx
  5. Linda:
    6 augustus 2010
    Hey allerbeste mattie van de world! :P
    Mooie foto's weer hoor! Het ziet er echt onwijs mooi uit daar volgens mij!
    Heb je nog bij de McDonalds gegeten? :P