Tropisch Palawan!

5 december 2012 - Puerto Princesa, Filipijnen

Mijn laatste 3 dagen in Taipei heb ik met Jessica en haar vrienden doorgebracht. Vrijdag zijn we in de stortende regen begonnen bij een paar tempels, daarna met de metro naar Tamshui, een buitenwijk in Taipei, waar we naar de haven zijn geweest, fort San Domengo en daarna terug naar de Shilin Night market, de grootste in Taipei! En wat een eten zeg!! Na ons buikje te hebben volgegeten zijn we naar vrienden van Jessica geweest, Pierre met zijn beroemde thee, de mesona, die 12 uur lang moet koken. De Taiwanese gastvrijheid bleek ook hier weer aanwezig te zijn, verschillende soorten thee kreeg ik voorgeschoteld en zijn eigengemaakte kippensoep die heerlijk smaakte! Zaterdag met Jessica, Cherrie, Vicky en haar zus Elsa op stap geweest. Ze hadden ergens een auto geregeld dus vertrokken we naar Jinshan, een dorpje 1,5 uur van Taipei. Een markt met weer allerlei soorten eten, helaas ook weer in de stortende regen. Vervolgens naar Yangminshen national park. Mist, regen, wind, dus ff snel rondgekeken en toen naar Beitou, het dorpje met de hotsprings. Daar heerlijk gegeten, vervolgens ff met de voetjes het water in en daarna hebben de meiden me netjes afgezet bij het vliegveld, waar nieuwe plannen werden gemaakt voor de volgende keer, miss zelfs een tripje Hongkong.... Vervolgens moest ik 8 uur lang wachten op het vliegveld, dat ging bijzonder snel voorbij en toen was het zondag 25 november, 10.00 en 35 graden in Manila.... Na bijna mn vlucht te hebben gemist aangekomen in Palawan, Puerto Princesa. Een eiland wat vanuit de lucht alleen maar groen is.. Prachtig om te zien! In de tricycle ( soortemet van pausmobiel ) naar mn hostel, daar op tijd mn bedje in, was erg moe en toen de volgende morgen naar Sabang, waar de Underground River is. Eerst een tocht van 3 uur met de jeepney ( Amerikaanse bussen die zijn achtergebleven na de 2e wereldoorlog ) naar Sabang. Daarna met de boot naar de rivier. Het is een beetje toeristisch, maar het was wel supergaaf. Pikkedonker, 1 zaklamp en rustig aan peddelend door de grot, met soms hoogtes van dik 70 meter! Erg gaaf! Die avond heb ik Fabian, Mia, Sofie, Allan, Jessica en Daniel ontmoet.. Een gezellig zooitje ongeregeld.. Die avond met zn alle wat gegeten en de volgende morgen in een minibusje naar El Nido.. El Nido, het paradijs van Palawan! We kwamen daar oververhit aan, ( airco werkte voor geen ene sodemieter ) maar na ff snel het strand op te zijn geweest was dat allemaal vergeten, wat een prachtig plaatje!! Maar eerst op zoek naar accommodatie.. We waren met zn 7-en, bij een hostel belandt, beetje praten over onze eigen dormkamer en toen zei de eigenaar dat ie ook nog een huis op het strand had, waar we wel in konden.. Wij een kijkje genomen, 2 grote slaapkamers, douche, wc en een prachtige veranda.. Oke, dees nemen we! A la 1500 peso per nacht, dat is 30 euro, gedeeld door 8 want Pedro een vriend van Jessica en Allan kwam die dag later aan.. Voor minder dan 4 euro een huis aan het strand.. Naast ons een bar met elke avond live muziek.. Geweldig!!

De dag daarna, dinsdag 27 november hebben we met zn alle tour A gedaan.. Niemand wist eigenlijk wat we gingen doen, we lieten ons verrassen.. En hoe! Prachtige stranden, baaien, superhelder water, prachtige snorkelplekken, heerlijke lunch op het strand.. Topdagje! Alleen was ik even vergeten dat ik voor het eerst sinds een hele lange tijd weer een bikini droeg en dat ik daardoor nog een beetje witjes was.. Aan het einde van de dag was mijn rug pimpelpaars en had ik een mooie rooie gok!! Hehe.. Factor 15 is niet genoeg ;) Die avond hadden we een fiesta bij ons beachhouse .. Bier, wodka, rum .. Een zeer gezellig avondje met als afsluiter een verfrissend duikje!! Woensdag hangover dag, ooh jeetje he! Die dag ook echt niks gedaan.. Donderdag tm maandag bestond het leven in El Nido uit zonnen, zwemmen, snorkelen, zonnen, biertje, wat eten, relaxen, relaxen, relaxen.. Ja, dit had ik me voorgesteld van de Filipijnen.. Heeerlijk! Onderhand was `de familie `ook al aardig uit mekaar.. Jessica, Allan en ik waren maandag als enige over.. `s Avonds de minibus terug genomen naar Puerto Princesa, dinsdag ook afscheid genomen van hun en toen was ik na een week weer alleen.. Ik moest weer hoognodig naar de kapper, dus dat heb ik gisteren gedaan, vandaag ben ik aan het shoppen geweest en morgenochtend vroeg is mijn vlucht naar Cebu .. Vandaag voor het eerst ook een keer geen zon, maar een echte storm! Veel regen en wind.. Nu bleek dat er ook in het oosten van de Filipijnen een typhoon is geweest.. Hier viel het nog reuze mee ...

Het beste allemaal, kijk uit voor de gladheid!!!

Adios, Petra!

1. Kitty:
    Ik heb nog wel factor 50 voor je liggen! Zal ik het even opsturen?? :p
  2. Petra:
    5 december 2012
    ..wauw!!! wat een prachtig strand zeg :) hopelijk wordt het snel beter weer daar!
  3. Maris en Sonny:
    5 december 2012
    Die ondergrondse rivier heb ik vorige week op tv gezien, zag er echt mooi uit daar:)! Mooie foto's weer!! Gaaf hoor huisje op het strand... Vooral daar denk:)! In het huisje op het Kattukse strand wil je nu niet zitten haha! Kijk jij maar uit voor de zon en dan gooien wij v het weekend wel sneeuwballen (waarschijnlijk)!
    Have fun!!

Xx