Update!!!!!!!!

5 november 2009 - Charters Towers, Australië

So, waar was ik gebleven.. Whitsundays.. Geen woorden voor, prachtig!!!! echt waar!!.. heerlijk gezeild, strand was superwit, blauw zee`tje erachter.. wat wil een mens nog meer?? Gesnorkeld ook nog, leuke visjes gezien..`s Avonds waren de spelletjes er ook nog bij.. Soortemet van spijkerpoepen, ben ik een banaan, altijd leuk!!..  Na het tripje zijn we doorgereden naar Bowen, daarvandaan zijn we weer verder gegaan naar Paluma.. Daar hebben we de Jourama, Wallaman en Josephine watervallen ontmoet.. Supermooi allemaal, lekker gezwommen ook!.. Ook nog naar de Lucinda Jetty geweest, 6 km lange suikertransport steiger.. grappig om te zien!!.. Toen naar Mission beach geweest.. daar weer bijna op een strand geslapen, nog gelift naar een dorpje toe, jaja, 2e auto was al raak!!.. `s Ochtends had ik al om half 5 de wekker.. haha.. WAT VAKANTIE?? nee hoor, heerlijk over strand gewandeld, lekker rustig!!..

Volgende ochtend naar de kapper geweest, eindelijk, haha... werd wel tijd ook!.. zit nou wel aardig, maar toch niet zoals thuis, hehe.. Die dag zijn we naar een moeras geweest, verrekijkertje mee.. Wordt al een echte toerist.. Helaas geen croc gezien!!.. Doorgereden naar Bramston beach, ook weer bij het strand, daar in de plaatselijke pub/winkel/postkantoor gegeten.. hehe!!.. Daar nog partijtje kattuks kwartet gespeeld, heb me rotgelachen!!..

Vanuit Bramston zijn we naar Cairns gereden, daar hebben Kitty en ik een wicked gehuurd voor Nieuw Zeeland, waren dr nog maar 2 over voor die dag, dus die hebben we nu ook in de pocket.. `s Avonds zijn we naar een live-bandje geweest, 60 plus, beetje jammer.. maar was gezellig!!

Volgende dag ben ik met Patrick en Jelle wezen raften op de mighty Tully! haha, zo mighty was ie ook weer niet, maar was echt superleuk, veel gelachen, foto komt ook binnenkort, zoals gewoonlijk sta ik er weer op als een duitser! hehe!

Daarna zijn we naar Cape tribulation gereden.. daar hebben we `s avonds een nachtwandeling gedaan.. supervet, echt waar!!.. veel dieren gezien, ook hele enge spinnen.. jakkes!! maar oke, volgende ochtend veel gewandeld, mooi regenwoud, strand wat elkaar daar ontmoet, supermooi!!

Die avond hebben we in Wonga beach geslapen!! Daar ben ik echt helemaal lek gestoken! Echt waar... die dgkadjkajsdifvaksfjkasdjifasdkfjaksdfaghakjsdk MUGGEN!! Lieg niet als ik er meer als 30 heb!!!, maar oke, hoort erbij zeggen ze?? hmmm!!..

Daarna Atherthon Tablelands geweest, groot gebied met allemaal bezienswaardigheden, weer een watervalletje gezien, grote boom, kratermeer!! En daarna zijn we doorgereden naar Paronella Park..1 van de weinige kastelen hier in Australie, de helft was al weggevaagd vanwege de stormen en de regen, maar zag dr nog steeds best * sprookjesachtig * uit! haha.. Daar geslapen ook, nu in Charters Towers, op weg naar het nieuwe avontuur, DE OUTBACK!  Joehoeeeeeeeeee!!

See ya!

Petra..

1. MIranda:
    Hiii Peet,
    wat een verhalen weer zeg heerlijk om te lezen!
    hier is het pokke weer dus wees maar blij dat je lekker daar zit hihi!
    ik weet niet of je het al weet.. maar ik heb ontslag genomen bij Swets ODV!
    heb een hele leuke nieuwe baan aangeboden gekregen!
    dus als je terug komt ben ik er niet meer!
    maar ik hou je in de gaten..! ;-)

xx Miranda
  2. Linda:
    Peeeeeeet! Mattie!

Was het raften leuk?? Jammer dat de mighty tully niet zo mighty was.. :P hehehe..
    En konden ze er nog wat van dan? Die Aussies met het Kattuks kwartet? Hehehe.. ik zie het al helemaal voor me.. "Can I have from the fish the Mekreel please?" hahahah!!!

Hey, ik ga je heel binnenkort een spannend belletje geven oke?! Dus je hoort snel van mij :D:D:D:D:D:D:D

Doeidoei!
  3. Maris:
    Peeeetieee!!! Hola!
    Dat van dat Kattukse kwartet had ik ook wel willen zien haha!
    Het is nier wel pokke weer, maar geen last van muggen :p.
    Heel veel plezier in de outback!! Laat je het ff weten als je de outback Jack hebt gevonden?? :p

Groetjes!!
  4. Steef:
    5 november 2009
    Ja en maak gelijk een foto van die Jack! Zodat wij ook ff mee kunnen genieten! hahah xxies steef
  5. Marlene:
    Heeeeuijjjj Petra!!!! :)

Leuk weer zo'n mooi verhaaltje, blij weer wat van je te horen, vooral als je het daar zo leuk hebt!
    Maareee geen outback jack toch.....het was toch teun???? ;)
    Echt gaaf wat je allemaal daar doet, normaal gesproken verdeel je dat soort dingen over een paar jaar, maar you want it all hahahaha.
    Ik had idd ook wel willen zien wat ze van het kattuks kwartet vonden hahaha.
    En....naar de kapper geweest!!!!!!!
    Gaaf hoor!!!!
    Wel fototje erbij zetten, ik wil wel zien wat voor soort kapsels ze daar maken:)
    Ik heb verders nog nieuws........
    Ook voor andere die dit misschien nog lezen, anders horen jullie het vast een andere keer.
    Mijn zus is verloofd!
    Maar de grote dag is pas in 2011 dus dan ben jij allang weer uit Aussie....hoop ik....hahaha
    En ik heb een vast contact van me werk gekregen....finally!
    Verder hier in katwijk koud, regenachtig en storm.
    Dus je zit goed daar meis!!!
    Geniet er lekker van.

Groetjes xxx Marlene
  6. lonie:
    8 november 2009
    Hey Peet!!!

Wat een onwijze leuke verhalen schrijf je, zit hier nu zwaar jaloers te wezen in dit koude kikkerlandje brrr. Behalve op die muggen dan, die zijn bij ons allang pleitte haha. Je maakt een hoop leuke dingen mee en volgens mij is elke dag anders.
    Geniet er van en de groetjes van mij en van Jaap natuurlijk ook.
  7. Alica:
    14 november 2009
    Heeey Petra!

Wat een leuke verhalen allemaal, ben echt jaloers, ik moet nog een paar jaar wachten :P
    Maar zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Gezellig met reismattie's..
    Helemaal super hoor!

Succes met de muggen, en geniet van de rest wat je nog te wachten staat!
    We volgen je verhalen op de voet.
    Krijg een email als je weer is wat erop zet!

Groetjes, Alica (en de rest van de familie)
    *we zitten een paar huizen verder in kattuk .. Leo, Arenda, Alica, Lennard, Naomi..(als dat je iets zegt:P)*