Taichung

13 november 2012 - Tainan, Taiwan

Ni hao,

Ni hao ma? ( hoe gaat het  )  Zoals jullie zien ga ik met sprongen vooruit! Onderhand ben ik wel al in Tainan ... Maar eerst nog Taipei, waar ik me in Amerika wendde.. Zoveel Amerikanen studeren en werken daar .. Dinsdag ben ik er zelf op uitgetrokken, 2 museums ingeweest, vooral de 2e, national palace museum was erg indrukwekkend. Heeft de mooiste stukken van de verboden stad in hun bezit, daarvoor moest je in de rij staan ook! Vazen, potten, jade.. Noem maar op, het was daar .. Hoe ik het zo beschrijf klinkt het misschien saai, maar het was erg interessant om te zien.. Die avond ben ik met een paar Amerikanen naar een golf baan geweest.. Geef mij dan maar midgetgolf ;) ..  De volgende ochtend zat ik om half 11 in de kroeg, kijkend naar een stelletje Amerikanen die gek werden, Obama, FORWARD .. YES WE CAN!! Haha .. Het was buiten prachtig weer, ik zat binnen met al die lui, maar het was zo grappig om te zien, typisch Amerikaans..

Die ochtend heb ik trouwens Adam ontmoet, een Amerikaan.. Superaardige gozer.. Die avond zijn we naar de Shida night market geweest.. Ik weet niet wat we hebben gegeten, maar het smaakte weer heerlijk.. En dan praat je over 3 euro ..

De volgende ochtend heb ik de bus gepakt naar Taichung.. Dat ritje duurde 2 uur, dat kost dan 4 euro .. Echt geen geld..   Het duurde even voordat ik het hostel had gevonden, beetje verdwaald, maar dan zijn daar weer die aardige Taiwanezen die je dan netjes naar je eindbestemming brengen!

Die avond heb ik gezellig met Angela ( eigenaresse ) en Tim een vriend van Angela bij het hostel gezeten.. De volgende ochtend hebben we met zn drieen een Taiwanees ontbijt genuttigd. Soya melk met 1 of ander brood/rijst spul, geen idee eigenlijk wat het precies was, maar het smaakte erg goed.. `s Middags heb ik Adam opgehaald, hij kwam die dag van Taipei, die avond zijn we gezellig met Tim uit eten geweest.. 1 of ander kipgericht met heel veel pepertjes!!! Oei oei! Ik werd dit keer maar een klein beetje rooierig.. De volgende dag ben ik met Tim en Linda ( een vriendin van Tim ) de bergen ingeweest.. Met de auto heerlijk rondgereden langs groene valleien. Een vruchtbare streek met allerlei soorten fruit.. Een leuk wandelingetje gemaakt en daarna zijn we belandt bij Annie`s garden, een leuk restaurant in de bergen.. Daarna langs de weg een biertje gehaald en champignons gegeten..

`s Avonds pas om 21.00 thuis, toen ben ik met Adam en Jonathan ( vriend van Adam, ook een Amerikaan ) wezen stappen.. We gingen naar de Refuge, een hippiebar midden in de bergen. Dus hop, achterop de scooter, helm op en gaan.. Dat is niet bevoorderlijk voor je haar, dat kan ik je vertellen .. Leuke toko, midden in het bos, kampvuurtje erbij ..

Zondag pyama dag, wat rondgelopen, gegeten.. `s Avonds met Adam, Jonathan, Angela, Tim, Jeremy, Kristin en Joselyn wezen eten. Eerst aan de gember eend en varkensbloed met rijst ... Wat eigenlijk best te doen is.. Daarna zijn we belandt op de night market.. Daar komen de reukorganen tot leven! En hoe! Eerst de stinky tofu, nooit meer! Wat was dat smerig zeg... Daarna een of ander kipgerecht in een sausje, dat was echt heerlijk! Daarna het dessert, shotje slangenbloed met gal en gif.. Ik zal het niet nog een x doen, maar ik vond het wel erg leuk om te proberen..

Maandag 12 november ben ik naar Sun Moon Lake geweest.. Het grootste zoetwatermeer van Taiwan, omringd door beboste bergen. Daar een paar uur rondgewandeld, in het zonnetje gezeten en toen weer terug naar Taichung met de bus. Gisteravond dus ben ik met Adam en Joselyn nog wat wezen drinken, hapje erbij ... Vanochtend dan toch eindelijk de bus gepakt naar Tainan, Ipv 2 nachten zijn het er 5 geworden, ik zou hier wel een tijdje kunnen blijven .. Heerlijk weer, lekker eten, leuke mensen, ja.. Daarom kom ik in februari terug ;) !

Nu in Tainan, 1 van de oudste steden van Taiwan.. Veel tempels en oude gebouwen. En een connectie met de Hollanders, maar daar ga ik morgen meer over leren ;)

Groetjes, Petra..

Ps. Dirk Jan, ik heb de loempia`s gevonden hoor en ze zijn verrukkelijk!

1. Petra:
    13 november 2012
    Heerlijk toch dat je gewoon ergens langer kan blijven omdat het er zo leuk is! :) ook erg leuk om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet! Gr. Petra ps: leuke jonge, die Adam :P
  2. Kitty:
    13 november 2012
    Klinkt super! Ik moet toch mijn vriendinnen daar maar eens opzoeken!! :p
  3. Maris en Sonny:
    13 november 2012
    Leuk hoor Peet!! Ben ook wel benieuwd hoe het met die Adam zit;)?
    Jij eet daar wel gevarieerd zeg! Lekker proberen allemaal haha!

Xx