Goodbye China, Hello Taiwan!

5 november 2012 - Taipei, Taiwan

He hallo allemaal!

Een nieuw land, een nieuw verhaal! Maar eerst nog terug naar Chengdu.. We kwamen daar vroeg in de middag aan, wat rondgelopen en `s avonds hotpot gegeten, het gerecht uit deze streek. Het is een grote pan waar je dan je vlees of groente in kan laten borrelen. Tussen de 100-en pepertjes... Ik vond het niet echt een succes, het was wel leuk ( na 10 minuten ook niet meer :P ) om te vissen naar je eten en dan ook nog de rondvliegende vetspetters erbij.... Leuk om te zien!

De volgende ochtend zijn we naar de panda`s geweest.. Prachtige beesten.. Ze hebben daar ook een fokprogramma, je kon dan ook die kleine keutels bekijken! Very cute! Die middag zijn we naar een tempel geweest, ik ben nu ook echt even tempelmoe, maar deze reis heet niet voor niks cultuur op een hoog niveau.. Daarna zijn we nog naar een straatje gereden met allerlei restaurantjes en prulledingetjes..

`s Avonds hadden we onze vlucht naar Guillin.. Een stuk naar het zuiden, dus ook lekker warm.. Vanuit Guillin was het nog een uurtje met de bus, om half 12 aangekomen in een prachtig hotel weer! De volgende ochtend hebben we een fietstocht gemaakt tussen de rijstvelden. Rustig aan, lekker zonnetje! Onderweg ook nog een heuvel opgeweest, mooi uitzicht over die reuze pegels.. `s Middags op een `terrasje` gezeten met een lekker koud biertje.. Yangshuo is heel erg toeristisch.. Dus ik denk wel een stuk of 8 verkopers aan ons tafeltje.. Boejou! Wat NEE, NEE, NEE betekent ;)..

De volgende dag hebben we een boottocht gemaakt.. Halverwege zijn we eraf gestapt en terug gelopen naar ons hotel.. Toen weer zo`n kouwe rakker op en `s avonds ben ik met Diana ( mijn roommate )  uit eten geweest, een overheerlijke pizza dit keer ipv rijst! Heeeerlijk!

Vrijdag 2 nov hadden we `s ochtends vroeg onze binnenlandse vlucht naar Shanghai, het laatste station! Hier 1,5 dag geweest.. Een moderne stad, allemaal grote jongens.. `s Avonds naar een barretje geweest, met hele foute muziek, maar het was erg gezellig.. Zaterdag ben ik er zelf op uitgetrokken, geslenterd door de stad.. Van luxe winkelcentra naar lokale marktjes, dan weer een hoopje toeristen, dan ergens in een ghetto straatje.. Genoeg gezien! `s Avonds zijn we met zn alle voor het laatst uit eten geweest, daarna nog naar een karaokebar geweest.. Onze eigen kamer en zingen maar! Ik heb zelf geprobeerd om er ook nog wat uit te krijgen, maar kreeg al snel de slappe lach......

Toen was het zondagochtend, de vlucht naar Taipei.. Het afscheid van de groep en van China.. Een geweldige tijd achter de rug..

En toen klopte de buurman aan, Taiwan!!! Gisteravond het gevierd met een beetje rum.. Vanochtend een beste wandeling gemaakt naar Taipei 101 .. Een massief gebouw in the middle of nowhere eigenlijk ... Ik moet zeggen, wat ik tot nu toe van Taipei heb gezien, zou het niet snel mijn stad worden.. Alles ligt overhoop, de gebouwen zien er een beetje vies bruin uit ... Lijkt ook wel of de stad uitgestorven is, zo rustig op straat .. ( Maandag he, wasdag en waarschijnlijk zijn ze aan het werk in tegenstelling tot andere ;)

Maar de metro is echt perfect en alles is zo schoon.. En mn hostel is ook erg leuk .. En ik heb nog geen ene rochel voorbij zien vliegen..

Morgen weer een nieuwe dag.. Ben benieuwd.. Nog geen plannen, we gaan het zien!

Toedeloe!

1. Maris en Sonny:
    Heey Peet,
    Leuke foto's zeg! Mooi hoor dat uitzicht en die panda's van dichtbij:)! Je maakt wat mee zeg haha!
    Nu is Taiwan aan de beurt:) Veel plezier!

xxx
  2. Steef:
    5 november 2012
    Hey Petra, blijf lekker daar als het kan, want hier gaat het hard bergafwaards. Regel effe een plekkie voor mij dan kom ik ook... Hahahaha...... Geweldig meid, al die verhalen. An en Ton ook volop aan het reizen. Ik bewaak het fort ondertussen wel hoor. Nog steeds niemand die het wil hebben hahahaha.... Hey geniet er lekker van, voor zover je dat al niet deed. ;) XXXXX Steef
  3. Ilona:
    5 november 2012
    Hee Petra!!! Ik heb je gevonden! Jij bent dus goed aangekomen op je volgende bestemming! Ik ben benieuwd naar je verhalen!
    Wij dus weer in Nederland. Echt herfst. Regen en veel bladeren! Je mist niks dus!
    Veel plezier daar!

groeten Ilona
  4. Miranda:
    10 november 2012
    Ni hao Petla ;-)
    Leuk om jouw beleving van onze reis te lezen. Ik kijk uit naar de rest van je verhalen. Ik wens je nog heel veel plezier de komende maanden met het ontdekken van de rest van de wereld. Geniet ervan (maar dat ga je zeker doen!)

groetjes Miranda