Sydney tm Newcastle

26 september 2009 - Katwijk, Nederland

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier komt nu toch echt een echt verhaal! Wat een zin!

Maar oke, donderdag was onze laatste nacht in Base, daarna moesten we dus op zoek naar een nieuw hostel. Dat hebben we snel gevonden, onder we bedoel ik Sanne, Jelle, Kitty en ik tuurlijk.. 10 minuutjes van het centrum vandaan.. Was een leuk hostel, netjes, schoon.. wat willen we nog meer??!! Alleen dat gekke ding op je rug, wow!! Wat heb ik allemaal voor troep bij me?? Haha!

Dat was dan die vrijdag, zaterdag zijn we naar Bondi beach geweest!! Leuk strandje, lekker toeristisch.. Alleen wel aardig op tijd weg, Kattuks windje kwam behoorlijk hard opzetten!!

Bij dat middagje strand werden ook gelijk al mn plannen gewijzigd.. Ik zou eerst naar Cairns vliegen en dan naar beneden zakken ri Sydney, maar Patrick ( ook van de groep ) die wilde dus een auto kopen en dan vanuit Sydney naar boven reizen.. Na er steeds meer over nagedacht te hebben, heb ik besloten om samen met hem een auto te kopen en dan pepperdepep naar Cairns.. ( kom ik nog op terug )..

Zondag eerst heerlijk uitgeslapen, super! Daarna heel educatief naar het Australian museum geweest.. Heel interessant om te zien hoe het vroeger hier aan toe ging en ook de beestjes die hier allemaal rondsluipen!! Daarna zijn we nog een kerk ingeweest, St Mary, echt prachtig..Was ook nog een koor aan het oefenen, daar zijn de ouwe kerk en Jubilate niks bij hehe..

Daarna zijn we uit eten geweest, heerlijk tapas gegeten!! Nog nooit op, maar het was echt heerlijk!!!

Maandag stond een tripje Blue Mountains op het programma! Dat is een supergroot park, net buiten Sydney.. Prachtig gewoon.. Onwijze mooie uitzichten, kan je de halve dag wel bij wegdromen! Oa ook de 3 sisters, mooi hoor!!

Daarna ook nog met een supersnel treintje omhoog, beetje scary, maar dat hebben we ook overleefd!!

Nu dus weer verder over het auto-verhaal.. Dinsdag 22 september was dan de dag.. we gingen een camper/auto zoeken.. Na een tijdje kwamen we toch wel tot de conclusie dat een auto makkelijker is mensen mee te nemen, we hadden ook al 2 mensen in de truck, nl Sanne en Jelle.. die zouden dan met ons mee rijden tm Brisbane.. Maar oke, auto zoeken.. Na een aantal zaken te hebben gehad, waren we bij een garage uitgekomen die een mooie, aardig grote auto voor ons had.. Het is dus uiteindelijk een FORD FALCON GEWORDEN!! YEAH YEAH YEAH.. haha, oke.. wat een uitbundigheid! Ik moest eerst nog ff aan het idee wennen, maar nu heb ik er al 1 nacht in geslapen, ( kom ik nog op terug, jemig he.. haha ) het is gewoon de ultieme manier om rond te toeren!.. Maar het was dus eigenlijk gewoon eerst de bedoeling om binnen 3 maanden van Sydney naar Cairns te reizen, maar 1 opmerking van de verkoper en toen gingen onze hersenen werken en kwamen we tot de conclusie dat we een veel groter rondje kunnen maken en dat we dan later ook weer meer tijd over hebben voor bijv te werken of iets langer naar Azie.. Dat rondje is dus nou geworden, richting Cairns, stukje naar boven dan nog.. daarna stukje terug, midden door het land richting Alice Springs, daarna naar beneden, Adelaide-Melbourne, misschien Tasmanie en dan richting Sydney, dan zijn we weer aan het einde van de 3 maanden..

Woensdag zijn we met zn paren, Heike, Patrick, Sanne, Jelle, Kitty and me naar de Zoo geweest.. Je pakt dan de ferry vanuit de haven en je stapt echt voor de deur uit.. Het viel een klein beetje tegen, we hebben er wel lang rondgelopen, al was dat alleen omdat we de meeste dieren niet konden vinden.. hehe.. Zelfs met mn bril op!!

`s Avonds heerlijk Japans gegeten.. Niet normaal, maar ik eet hiero echt heerlijk!! Wraps, tapas, Japans, kom maar op, lus alles!! Haha!

Donderdag nog wat meer zaken geregeld, zoals de bank, autopapieren, wat campingboeken ( ook makkelijk ). `s Middags zijn Patrick en ik samen op stap geweest naar Manly, want daar woont zijn oud-tante.. Echt een supergezellige middag/avond gehad.. Echt een onwijs aardige vrouw, helemaal verwend.. Ze woont er ook prachtig, 5 min lopen van het strand, prachtige zonsondergang.. Helemaal super!! We kunnen er ook met kerst/ oud / nieuw verblijven, dus dat is helemaal super!!!

Vrijdag de 25e was dan helemaal DE DAG, toen hebben we onze auto gekocht!! HEEUJ!!

We hebben er ook een campingsetje bij gekocht, zit echt alles bij, potten/pannen, vorken, tentje, stoeltjes, echt super! Tis een automaat, beetje geoefend en toen hopla de weg op!.. Misschien ga je m al begrijpen, maar deze mevrouw reed gewoon!! Hahaha.. ging best goed, al zeg ik het zelf.. We zijn allemaal veilig aangekomen, de auto ook, 1 fietser bijna niet, maar vooruit! Haha.. nee hoor.. het ging allemaal best goed, tis gewoon heel erg wennen met dat links rijden..

We waren toen `s avonds om kwart over 8 bij onze camping. Gelukkig hadden ze nog plek, haha.. Auto geparkeerd, ferry gepakt en toen naar Newcastle, wij zitten zeg maar aan de andere kant van het eiland.. maar daar nog wezen stappen met zn paartjes.. toen heerlijk geslapen in de kar..

Vandaag, zaterdag 26 september zijn we dagje Newcastle ingeweest.. wat rondgelopen, heuvel opgelopen, mooi uitzichtje over het stadje / strand / industrie gebiedje..

Daarna nog wat gegeten, nu echt in de kou dit verhaal aan het typen.. brrrr……Staat een superharde wind, echt te bibberen!.. Dus ik ga dr lekker mee kappen, morgen gaan we hier weg, dan gaan we richting Port Macquarie.. hoe meer we naar boven gaan, des te beter het weer, heb ik ook wel nodig, ben nu nog spierwit.. lach maar!!

Ik vind de reacties, de belletjes, smsjes, reacties hiero echt superleuk, ik hoop dat jullie er ook gezellig mee doorgaan!!

Het beste allemaal,

Tot over heel snel..

Pictures volgen denk wel een keertje ook!!

Doeidoei!

Gr, Petra..

Heb trouwens nog een Australisch nummer: 0402939272.. daar ben ik voortaan op bereikbaar!

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!

1. Maris en Sonny:
    26 september 2009
    Heeyy Peetiej!

Heeeuhj daar is weer een berichtje vanuit Aussiee!!
    Je maakt veel leuke dingen mee!!! Peet & een automaat:D, grappig!
    Ook lekker da tjullie al een slaapplek hebben voor kerst / oud & nieuw:D! Echt leuk!!

Nou Peet, heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende bericht!

En we mailen, smssen, skypen enz gewoon lekker door;)!

Houdoe!

XXX
  2. Huig en tante Alie:
    26 september 2009
    hey petra goed dat je het daar naar je zin hebt.
    we zijn jaloers van wat je al gezien hebt.
    geniet er van wij lezen je verslagen wel. wij zijn trouwens wel beniewd naar die auto die jullie gekocht hebbe.

groet Huig en tante alie
  3. Linda:
    27 september 2009
    Heeey Mattiepatattie!!!

Kijk je uit daarzo met die kar? Haha..!
    Hey, ik kom al bijna naar je toe he?!
    Nog een paar maandjes!!! :D:D:D:D

Jeeej! Dan gaan we feesten !!

Nou Peet, veel plezier he!
    Whoihoooooi
  4. Steef:
    27 september 2009
    Heeuhhhh Peetie!

Wat een leuke verhalen allemaal joh! Moet je blijven doen hoor.. dan blijven we een beetje op de hoogte van je avonturen! hahah Maar waar blijven de foto's van de auto en je matties daaro! Ben wel nieuwsgierig hoor! xxx steef
  5. Marlene:
    29 september 2009
    Jeeetje je bent er net 2 weekies....en wat en verhalen.
    Gelijk al de plannen gewijzigd....Nouja zolang je maar het beste eruit haalt toch?
    Dit is niet iets wat je elk jaar (kan) doen.....toch?! (don't leave us again!!! :p )
    Maarehhh waar ik errug nieuwsgierig naar ben.....Patrick!!!
    Is het wat voor gij? hahahahha
    Jullie hebben je eerste inverstering al achter de rug?!!!!
    Nee hoor peettiee zit maar te dollen.
    Have fun, make a lot of friends en ik wacht je volgende blogje weer af!
    Maar nu een vraag van de kapster.....: hoe zit je haar? Of ben je daar inmiddels al geweest ;)

Groetjes en dikke x Marlene en ook de groetjes van m'n family
  6. Ton:
    30 september 2009
    Hoi Petra
    Nou ik hoor het al je blijft daar................
    En wij komen je op zoeken, zeker nu ik die nieuwe baan heb.

Groetjes Ann en Ton
  7. Linda:
    1 oktober 2009
    Peetie!! Zozo wat een verhaal weer zeg, je heb het zo te merken onwijs naar je zin daarzo hahaha gelukkig maar!! Nou heeel veel plezier nog en ik hou je blog in de gaten :D Groetjes Linda V
  8. Ton:
    1 oktober 2009
    Ha Petra,

Zo te horen heb je het super naar je zin. Fijn!
    Zo te horen waren de 3 zussen het mooist tot nu toe?
    Hier naast me zit nu wel een groen mannetje.
    Zijn naam is Ton en hij is groen van jaloezie haha :-)
    groetjes Anneke en Ton uit Delft
  9. Henk Labordus:
    2 oktober 2009
    He Peet,

Lekker dat alles goed verloopt! Hier in Nederland is het inmiddels herfst en jij zit lekker in de zon!
    We zijn allemaal best jaloers hoor.
    Groetjes Henk
  10. Steef:
    17 oktober 2009
    Hey meisie, alles goed daar? Hier begint het al aardig koud te worden, in de nacht vriest het al hier een daar. Volgens mij ga jij nu net de zomer in.
    We hebben Ton Remmerswaal aangenomen voor Post de Waard. Denk dat je dat wel leuk vind om te horen.
    Groetjes,
    Steef ;)