St. Pietertjesburg

20 september 2012 - Leningradskiy, Rusland

He hallo dan!!

Eindelijk het eerste verhaal vanuit Rusland!! Om 10u vlogen we uit en om half 3 plaatselijke tijd waren we geland in St. Petersburg! Onze taxi stond al klaar dus binnen een kwartier stonden we bij ons hostel, midden in de stad! Op de Nevski Prospect. We hebben onze spullen neergezet en toen een stukje in de stad gelopen.. Prachtige gebouwen, elk heeft wel een versielseltje.. Die avond zijn we al langs het Hermitage gelopen, in een woord; geweldig!! Vooral in de donkerte met die lichtjes, prachtig!! Uiteindelijk zijn we toen in een kroeg belandt en waren we in de vroege uurtjes weer bij ons hostel terug;) Die volgende ochtend ging het opstaan ietsje moeizamer, maar zijn we toch naar `the church of spilled blood geweest, oftewel het Aladdin kerkje.. Daar is dus Alexander de 1e of de 2e vermoord. Echt prachtig van binnen, al dat mozaiek..Toen hebben we een boottochtje gemaakt langs alle highlights, daarna lekker Italiaans gegeten en toen ons bedje opgezocht.

De volgende dag op tijd vertrokken naar het Fort van Paul en Peter. Daar was een kerk met daarin de rustplaats van een deel van de Romanov familie. Verderop nog een gevangenis, daar ook een kijkje genomen.. Toen weer een eindje gelopen naar de St. Isaac kathedraal. Daar had je een mooi uitzicht over St. Petersburg. `s Avonds gingen de 2 leden van de Misspoezen een klein showtje geven in het hostel.. De Russen vonden t geweldig! Daarna nog een biertje gepakt en toen was het sloes!

Vandaag zijn we naar de Hermitage geweest!!! Wat een museum is dat zeg!! Van een opgedroogd lijk tot klodders verf.. Heel divers ;).. Daarna met de metro, ik denk wel 5km met de roltrap naar beneden.. Daar kwam geen end aan.. Bij het treinstation onze vouchers omgeruild voor echte tickets, dus we kunnen morgen met een gerust hart naar Moskou, kedeng kedeng oeh oeh!

Paka!!

1. Maris en Sonny:
    20 september 2012
    Heey!!

Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin:)! Leuke foto's ook!!
    Ik blijf jullie volgen;).

Have fun!
    Xx
  2. Wim rodenburg:
    21 september 2012
    meid wat zie je weer veel van de wereld.
    geniet er van

win
  3. Anneke Luijten-Remmerswaal:
    22 september 2012
    Meiden wat een geweldige trip, wist niet dat Petersburg zo sprookjesachtig was (foto van de kerk) en de Hermitage....daar wil ik beslist ook nog eens naar toe, prachtig!! Heel veel plezier, dat zal vast lukken, groet Anneke en Ton (die nu op z'n werk zit)
  4. Steef:
    24 september 2012
    St. Pietertjesburg. Dat is nou net één van die plaatsen waar ik heel graag nog eens naartoe zou willen gaan. Mooi dat jij daar dus bent. Geniet er flink van meid.
    X Steef
  5. Audrey:
    26 september 2012
    Wow выглядит здорово. Много веселья

Dat is russisch voor Wauw ziet er geweldig uit, nog veel plezier hahahaa xxx