St. Pietertjesburg

20 september 2012 - Leningradskiy, Rusland

He hallo dan!!

Eindelijk het eerste verhaal vanuit Rusland!! Om 10u vlogen we uit en om half 3 plaatselijke tijd waren we geland in St. Petersburg! Onze taxi stond al klaar dus binnen een kwartier stonden we bij ons hostel, midden in de stad! Op de Nevski Prospect. We hebben onze spullen neergezet en toen een stukje in de stad gelopen.. Prachtige gebouwen, elk heeft wel een versielseltje.. Die avond zijn we al langs het Hermitage gelopen, in een woord; geweldig!! Vooral in de donkerte met die lichtjes, prachtig!! Uiteindelijk zijn we toen in een kroeg belandt en waren we in de vroege uurtjes weer bij ons hostel terug;) Die volgende ochtend ging het opstaan ietsje moeizamer, maar zijn we toch naar `the church of spilled blood geweest, oftewel het Aladdin kerkje.. Daar is dus Alexander de 1e of de 2e vermoord. Echt prachtig van binnen, al dat mozaiek..Toen hebben we een boottochtje gemaakt langs alle highlights, daarna lekker Italiaans gegeten en toen ons bedje opgezocht.

De volgende dag op tijd vertrokken naar het Fort van Paul en Peter. Daar was een kerk met daarin de rustplaats van een deel van de Romanov familie. Verderop nog een gevangenis, daar ook een kijkje genomen.. Toen weer een eindje gelopen naar de St. Isaac kathedraal. Daar had je een mooi uitzicht over St. Petersburg. `s Avonds gingen de 2 leden van de Misspoezen een klein showtje geven in het hostel.. De Russen vonden t geweldig! Daarna nog een biertje gepakt en toen was het sloes!

Vandaag zijn we naar de Hermitage geweest!!! Wat een museum is dat zeg!! Van een opgedroogd lijk tot klodders verf.. Heel divers ;).. Daarna met de metro, ik denk wel 5km met de roltrap naar beneden.. Daar kwam geen end aan.. Bij het treinstation onze vouchers omgeruild voor echte tickets, dus we kunnen morgen met een gerust hart naar Moskou, kedeng kedeng oeh oeh!