` We`re in the bush now ` and Darwin!

30 mei 2010 - Darwin, Australië

He hallo mensen,

Waarschijnlijk mn een na laatste blog vanuit Australie, en dat voelt zo raar!! Over 2 weken vertrek ik al naar Azie, wat vliegt de tijd toch om! Maar heb weer zat meegemaakt, dus pak je popcorn er maar bij..

12 mei vertrokken uit Kununurra richting Katherine! Was ongeveer 500 km, niet erg lang, maar we deden het erg rustig aan en toen kwamen we om 2 uur erachter dat het 1,5 uur later was.. Dus toen als een idioot doorgereden naar Katherine! Daar aangekomen moesten we nog de farm vinden, die 50 km verder lag en die fijn verstoppertje met ons aan het spelen was! Om 7 uur daar aangekomen, Caroline, 1 van de bazen zei gelijk dat ze niet wist dat we zouden komen, maar we waren van harte welkom en konden gewoon blijven, wel oke! Iedereen voorgesteld, 3 Frenchies, Elodie, Sophie en Julie.. 2 Duitsers, Olga en Sylvio, Paul van Tasmanie en  Colin, the ` We`re in the bush now` man, elke keer als we gilden voor een spin of als er beestjes ons eten in vlogen hoorden we Colin zijn famous gezegde! We konden die avond  gelijk aanschuiven, net als alle avonden aten we allemaal producten die ze zelf hebben op hun land!.. Zoals zucchini, squash ( kleine pompoentjes ), tomaten.. Voor de rest ook altijd aardappels, rijst, pasta, erg goed eten zeg ik zo!! Die volgende ochtend had ik dus echt de primeur, mijn 1e werkdag.. Om half 7 de wekker, rustig ontbijten en toen om half 8 begon het harde werken!!! Zoals elke ochtend moesten we squash plukken..Je bukt een beetje, pakt de plant vast, tilt het een beetje omhoog, gaat het zaadje wat op de squash zit er bijna vanzelf af, dan is je squash goed!! We hadden 10 rijen squash, joehoe! De eerste 3 dagen ben ik doorgekomen als een oud vrouwtje, niks meer gewend he, mn benen en rug hebben het zwaar te verduren gehad!!.. Na het plukken hebben we de squash ingepakt.. Eerst worden ze gewassen en dan in de doos, zo simpel is het!  Die ochtend stopten we om 11 uur en moesten we om 16.00 weer paraat staan, toen hebben we Chinese kool geplant.. Om 6 uur waren we klaar, eten klaargemaakt, boekje gelezen en toen was het alweer tijd om te gaan slapen! Dag erna weer squash geplukt en om half 11 smoko ( half uurtje pauze ) daarna de squash weer ingepakt en toen waren we alweer klaar!.. Elke dag werkte je tot 1 uur en dan had je een vrije middag! Colin is vooral van het vissen, dus zijn Elodie, Olga en ik met het meegeweest! Eigenlijk is het meer rennen dan vissen, want we lopen een half uur, gooien de hengel erin voor 3 minuten en dan gaan we weer verder!..Helaas niks gevangen behalve een paar spinnen die boven het water hingen en wat stokjes hout ( moeilijk een lijn het water ingooien ). Toen waren we om 5 uur terug en toen was onze volgende activiteit wallabies vangen! Sylvio is echt een bush freak en gaat bijna elke avond op jacht, dit wilde ik uiteraard voor geen goud missen, dus mn vizier op scherp, sluipend door het bos en toen na een tijdje had Sylvio er 1 gespot ( had dr echt nog geeneen gezien ) en knal.. Raak!!! Z`n keel doorgesneden voor het bloed en toen gingen we verder! Na een half uur ging Sylvio wat verderweg en kwam ie terug met nog een wallabie!.. Allebei de dieren werden toen geslacht en klaargemaakt om later op te eten, erg interessant om te zien..

Volgende ochtend weer squash geplukt, daarna onkruid gewied en toen waren we alweer klaar! Elke dag 5 uurtjes werken, wat een leventje!.. Die middag ben ik met Sophie naar de rivier gelopen en wat gezwommen en gerelaxt! Volgende ochtend weer squash, ze blijven maar komen die krengen, na smoko hebben we komkommers geplukt, zelfde als squash, alleen met een snoeischaar erbij..  Die middag ben ik alleen met Colin wezen vissen, dit x de andere kant van de rivier en ik heb 3x beet gehad, waarvan 1 was ` zo groot ` dat we `m konden opeten.. Whoee.. Ik was bij mn eerste beet helemaal door het dolle heen, heb een vis, heb een vissssssssssss! haha.. Dit keer heb ik ook flink moeten rennen, nu was het ook nog een dichte jungle vanwege het water wat nog weleens een boom meeneemt in het regenseizoen!.. Die avond dus mn eigen gevangen vis gegeten en het was heerlijk!.. Maandag was alweer onze laatste werkdag, weer squash geplukt, daarna bakken gevuld met aarde..Toen zat het werk hoofdstuk er weer op! Die avond voor de laatste keer op ` jacht ` geweest, niks gevangen, maar zelf wel schietlessen gehad ( dat verklaard het blijkbaar ).. Nog een gezellig laatste avondje met de meiden en toen de volgende ochtend zijn Sue en ik  vroeg vertrokken naar Katherine!.. Die dag kwamen we ook Sophie en Julie weer tegen, kaartspelletje gespeeld in de subway, ` s avonds op tijd de tent in!.. Dag erna zijn we naar Nitmiluk NP ( Katherine Gorge )  geweest, waar we oa een Python van 4 meter hebben gezien!!! Zie foto`s.. Volgende dag hot springs geweest, beekje met ondergronds warm water!..`s avonds Martin ontmoet, die zou de volgende met ons meegaan naar Darwin.. Die dag vroeg vertrokken omdat we eerst nog langs de Edith Falls gingen, mooie omgeving, krachtige watervallen.. Daarna doorgereden naar Darwin, daarweer Elodie, Sophie en Julie weer gezien.. Darwin is niet een supergrote stad, maar heeft alles wat je wil van een stad.. En tis echt party party party!.. De eerste 5 dagen zijn we elke x avond uit geweest!.. De 25e ben ik met de 3 Frenchies naar Crocodylus park geweest.. Heeft meer dan 10.000 crocs, ongelofelijk! Eerst kregen we een tour van een uur met allerlei info over de crocs.. Ze werden gevoerd en dan kan je pas zien hoe machtig sterk die beesten wel niet zijn.. Aan het einde nog een baby`tje vastgehouden.. Daarna nog wat andere dieren gezien en toen op de terugweg naar Mindil beach gereden voor de sunset!.. Dag erna nog naar de kapper geweest en boodschappen gedaan voor mn tripje naar Kakadu NP met de 2 Frenchies!

Om half 7 werd ik opgehaald door Sophie en Julie.. Was een aardig eindje rijden en toen aangekomen in Jabiru, waar we naar Ubirr zijn gegaan.. Een Aboriginal art site, heel bijzonder om te zien hoe ze hun realistische leven uitbeelden op steen.. Bij Ubirr en ook Nourlangie heb je prachtige lookouts, waar je ook heel goed kunt zien hoe divers Kakadu wel niet is.. Rotsen, moerasgebied, jungle in de verte.. Die middag zijn we naar het zwembad geweest in Jabiru! `s Avonds was de planning om gratis te slapen in de bush, maar de muggen waren zo in de aanval, we zijn gelijk toen weer ingestapt en terug gereden naar Jabiru, waar er een stuk minder waren!.. Volgende dag zijn we naar Nourlangie Rock geweest, opnieuw Aboriginal art bekeken.. waar oa de ` Lightning Man ` getekend stond!.. Daarna nog naar een lookout geweest en toen was het dus de bedoeling dat we naar nog een paar plaatsen gingen, maar dat was allemaal dicht vanwege het seizoen, nou oke!.. Die middag naar een ander caravanpark gereden en daar bij het zwembad gelegen!.. `s Avonds nog wat gedronken en toen onze tent in, dat was  voor korte duur want toen begon het al te flitsen ( de lightning man vond ons blijkbaar niet aardig ofzo ) en na 10 minuten ging het helemaal los! We hadden gelukkig nog net tijd om onze tent op te ruimen en in de auto te springen!.. Dan praat ik over kw voor 12.. Die nacht dus in de auto ` geslapen `.. Wat je slapen kunt noemen, was niet uit te houden met de hitte, maarja, we zaten wel droog!.. Die ochtend alle 3 erg fris en fruitig, wel met goeie moed op weg naar onze laatste plek, moest heel mooi zijn met een waterval en een paar wandelingen.. Maar was een gravel road en was zo belabberd rijden, we reden 10 de hele tijd.. Dus toen ook omgekeerd en snel weggereden, dat was Kakadu.. haha.. Er was veel dicht, maar heb toch wel het gevoel dat ik Kakadu gezien heb! Toen waren we al om 11 uur in Pine Creek.. Daar in de schaduw proberen te slapen, niet echt gelukt!.. Gisteren afscheid genomen van de Frenchies, toen de Greyhound gepakt naar Darwin.. De aankomende 2 weken dingetjes regelen voor Azie en nog ff genieten van mn tijd in Aussie!!

See ya!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. bertus:
    30 mei 2010
    peet aan de foto,s tezien wat moet jij beulen joh om aan de kost tekomen als je terug ben moet je maar gauw op vacantie he we gaan aftellen he dit gaat snel hoor zal je ervaren peet geniet er nog maar van en we horen elkaar wel weer groetje,s
  2. Maris en Sonny:
    Peetjeee!!!

Weer een leuk en lang verhaal!!! Je hebt hard gewerkt op die farm;)!!
    Wel een ervaring hoor, zo daar werken en dan ook op jacht gaan!!
    Je hebt weer leuke foto's en die krokodillen wil je niet tegenkomen als je lekker aan het zwemmen bent haha.
    Geniet de laatste 2 weken nog in Aussie!!!!!!

Groetjes!!
    xxx
  3. Dick van Egmond:
    Hoi Peet,
    't Valt me een beetje van je tegen dat je zo slecht vissies vangt als Kattukse (weet je nog waar dat ligt; je bent al zóóó lang weg). Nog veel plezier daar down under en we lezen het wel hoe het in de gordel van smaragd gaat.

Gaharoeten van
    ickD.
  4. Kitty:
    Heej!
    Wat een mooie foto's. Ik moet later echt nog een keertje terug naar OZ! Echt prachtig!!
    Nou nog even en dan Asia! Wordt vast ook erg mooi... laat snel weten wat je doet, dan kan ik plannen maken!

Groeten Kitty
  5. Steef:
    31 mei 2010
    Heey Peetio!

Leuk verhaal weer hoor! Goed om weer wat van je te horen! Leuke foto's ook hahah leuk hoor dat langere haar! Nog ff en dan is het Peetie Paardenstaart!

xxies steef
  6. Linda:
    31 mei 2010
    Mogge mattie!
    Wat een avonturen weer!! Jij hebt het maar best daarzo!
    Je hebt toch zeker niet Honey and Rosie neergeknald? Die liggen er ook voor apengapen bij! :P
    En ik moet zeggen.. het werd inderdaad wel weer tijd voor een kappertje hahahaha! :P
    En hoe smaakte je vis????

Latert!!
  7. Marlene:
    2 juni 2010
    Heeey Petra!!!
    Wat een avondturen weer zeg, jeetje!
    En dan nog eens van die super gaafe fotos erbij, geweldig!
    Vond je het niet raar, op jacht gaan?
    Het groepje zag er iig gezellig uit.
    En nu richting Azie straks?
    Is dat nog voor of na je verjaardag?

xxx