Kununurra, het kleine paradijsje!

11 mei 2010 - Kununurra, Australië

He hallo mensen!

Tis alweer 2 weken geleden, de tijd vliegt om... Laatste stapavondje in Broome was weer gezellig.. Volgende ochtend heb ik weinig gedaan, nog wat gewassen en toen voor de laatste x bij de mac gegeten, want na al die weken alle eetdealtjes van de easyrider te hebben genomen, daar wordt je niet bepaald slanker van, hehe!.. Om 6 uur stond de greyhound klaar.. Lange rit van 14 uur en toen om half 9  `s ochtends waren we aangekomen in Kununurra.. Lift naar het hostel gekregen en toen gelijk begonnen met het zoeken naar werk.. Na een paar telefoontjes gepleegd te hebben heb ik me eigen ingeschreven bij de jobshop.. Hun krijgen alle jobs binnen en geven dan een belletje naar de mensen die op de lijst staan.. Onderhand moet ik nu nog gebeld worden, maarja.. Ik blijf niet ammaar wachten.. 2e dag heb ik een wandeling gemaakt in Mirima Np, 20 min lopen van het hostel.. Na een 1,5 uur had ik het wel gezien, was alleen en heel veel enge beestjes, dus toen snel terug gegaan.. Voor de rest die dag niks gedaan.. Volgende dag heb ik Sophie ontmoet, zijn we naar Mirima weer gegaan, dit x meer geklommen, prachtige uitzichten over de valleien.. Die dag ben ik ook gestrand op de camping, want er was geen plek meer in het hostel..

Heel veel mensen ontmoet op de camping, vele staan ook op de beruchte lijst.. Voor de rest is het allemaal heerlijk relaxt.. Beetje bij het zwembad hangen, boodschapjes doen, bakje koffie doen bij de Kimberley cafe,  `s avonds een praatje met al de gasten, filmpje kijken.. En zo gaat het ongeveer elke dag.. Hier heb ik ook Sushila leren kennen, samen zijn we naar Keep River Np geweest.. Paar wandelingen gemaakt en toen kwam het praatje kanoen ook op de proppen.. Zij zocht nog iemand en toen ik het een paar x door mn gedachte haalde, hoefde ik daar niet langer over na te denken en zei dat ik wel haar maatje wilde zijn! ( Beetje beweging kan geen kwaad ) Afgelopen vrijdag was het dus zover.. Om HALF 5 de wekker, moest mn tentje tuurlijk afbreken.. Om 6u werden we opgehaald, Brad van Melbourne ging ook mee, dus we waren al niet meer alleen..Later hebben we Kate en David opgehaald en toen waren we compleet.. Toen hebben we onze tassen in de tonnen gedaan, koelbox ingepakt en toen naar de Ord River gereden.. Massief watergebied, weet niet hoe groot het is.. Toen we aan kwamen rijden zag het er al geweldig uit.. Al die gorges/rotsen/bergen, daartussenin zouden wij gaan peddelen, whoehoe!!!

Na een snelle briefing over waar je om zou kunnen slaan en waar de salty`s zijn gespot, ( de mens-eter-variant ) hebben we onze kano ingepakt, wij er ook in en toen begon het avontuur!!!!

De eerste 2 uur zijn het ` gevaarlijkst ` en waar mensen dus snel omslaan.. Bij ons ging het super, ( echt waar ) erg relaxt en toen we dat overleefd hadden, hebben we geluncht bij Sandy Beach.. Ook nog een duikie genomen en weer verder gepeddeld.. De omgeving is prachtig, zie foto`s.. Om 4 uur waren we aangekomen bij ons kamp, tent opgezet, kampvuurtje aangemaakt en heerlijk genoten van de stille omgeving.. Hoogtepunt van dit kamp was wel het wc`tje.. Bovenop een bergje met uitzicht over het bos en het water.. Ik zat er niet echt relaxt met de mieren en spinnen die over je heen lopen, maarja dat hoort erbij.. hehe!.. Deze dag 22 km gepeddeld!!

2e dag hebben we eerst een wandeling gemaakt bij ons kamp.. Uiteindelijk op een ` berg ` belandt met een prachtig uitzicht.. Daarna zijn we  de kano ingestapt, naar een kreekje gepeddeld en daar een verfrissende dip genomen.. Vervolgens belandt bij Sandy Creek waar de Salty is gezien, dus daar maar niet gezwommen.. Toen daarna bij ons 2e kamp aangekomen, weer tent opgezet, kampvuur aan, wat gegeten, me eigen helemaal ondergespoten met muggenspul, heeft niet echt geholpen wat zit nog helemaal onder! Afscheid genomen van Kate en David, die werden opgehaald met een boot.. En ons lekker pesten met de kouwe  biertjes die ze die avond zouden drinken!!.. Daarna wat gegeten en toen het bedje in, niet gewend joh al die beweging! 10 km deze dag!

Laatste dag waren we dus nog maar met zn drieen, om 8 uur al begonnen en gelijk een baby krokodilletje gespot, leek net nep, maar toch maar niet mn hand uitgestoken:P.. Aardig eindje gepeddeld met wind mee en toen geluncht, gezwommen en toen daarna bij een art gallery eruit gestapt, daarna zijn we op zoek gegaan naar de aboriginal art.. Wij constant heen en weer peddelen en na een half uur toch de kleine ingang gevonden. Brad ging als eerst en wij erachter aan, maar na denk 1 minuut begon Sushila al te gillen want er zaten stekelplanten.. Ik keek toen vooruit en zag echt onwijs grote spinnen hangen en ik werd ook helemaal histerisch:P.. Wij allebei als een idioot peddelen en toen vonden we het wel best, mn hart was echt helemaal van slag af.. Het laatste stukje van onze kano-tocht hebben we nog veel meer crocs gezien, eentje ging zelfs onder onze kano door en Sushila had het niet meer.. haha! Om half 5 kwamen we weer Kununurra in peddelen en zat onze geweldige trip er op! Deze dag 22 km gepeddeld, in totaal : 55 km!!

Om 5 uur snel onze tent weer opgezet, want dan gaat het alweer donker worden!.. Vroeg naar bed en gisterochtend om 7 uur tuurlijk weer wakker vanwege het zonnetje wat weer fijn mijn tent omzet in een broeikas!.. Gisteren hetzelfde gedaan als altijd, beetje gehangen, zwembad.. Vandaag ook, maar morgen komt er een hele grote verandering... Want dan ga ik samen met Sushila naar Katherine, zij heeft een auto dus dat is echt super.. Ik ga daar een week wooffen, dat betekent dat ik bij mensen op de farm ga werken en krijg daar eten en een slaapplek voor terug! Tis heel anders dan de ` toerist ` uithangen, dat heb ik na bijna 8 maanden wel gezien, dus deze verandering kan niet op een beter moment komen!.. Het werken hier in Kununurra had wat kunnen worden als ik er langer had blijven hangen, maar daar heb ik het geduld niet voor en het wooffen maakt het nu ook goed! Maar na dik 2 weken in Kununurra ga ik het dus verlaten en had eigenlijk niet verwacht dat ik het hier zo naar mn zin zou hebben.....

Foto`s :  http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/

Ik zou zeggen allemaal weer het beste, tot de volgende x!