Aapje hier, aapje daar!

18 juli 2010 - Tanah Rata, Maleisië

He hallo mensen!!

Ik was in Yogya gebleven, oeps! Ben onderhand alweer een stukje verder gekomen!!! Vanuit Yogya een vlucht genomen naar Medan, eerst nog 2 uur wachten in Jakarta, toen om 8u `s avonds in Medan belandt, waar ik maar 1 nacht ben gebleven, vieze grote stink stad! Volgende ochtend heb ik de bus genomen naar Berastagi! Na een uur kwamen we in de bergen terecht, stukje frisser ook gelijk! Berastagi is best wel een aardig groot dorp, met 1 lange hoofdstraat! Die dag heb ik weinig kunnen doen, omdat het regende!! Deze dag wel mn vulkaantripje voor morgen geboekt! 8u werden we weggebracht naar de jungle, daar begonnen we als aapjes omhoog te klauteren, lekker glad ook, dus menigmaal moest ik me eigen oprapen van de grond!! De tocht duurde 4 uur, heel veel mooie uitzichten, alles groen, alles rook lekker fris.. Puur natuur! Om 1 uur waren we boven, daar onze lunch gegeten, nasi goreng met een eitje! Jammie! Uitzichten over de krater, de andere vulkaan.. Daarna nog naar de krater gelopen, wat borrelende plekjes ook ontdekt, lekker gerelaxt.. Daarna rustig aan terug gelopen, beneden stond de hotspring op ons te wachten, maar die was gewoon te heet, snap ook wel HOT spring, maar dat was echt niet menselijk!! Terug gereden naar Berastagi, ` s avonds wat bij een hawkerstalletje gegeten, rijst met kip.. Erg lekker.. Toen de volgende ochtend weer vertrokken, familie van Bukit Lawang ontmoet, dat was mijn volgende bestemming dus gezellig met hun meegereisd!! Totaal iets van 6 uur in de bus, voor 2.20 euro! Op de centjes letten :P.. Aangekomen in Bukit Lawang, DE jungle plaats met als 1 van de weinige plaatsen in de wereld waar ze nog orang oetangs hebben!! Dus die dag gelijk nog een 2 daagse jungletocht geboekt! Volgende ochtend met eerst naar het voeder platform geweest, ongeveer 3 orang oetangs waren er.. Krijgen ze banaantjes, melk en dan gaan ze weer weg.. Hartstikke leuk om te zien, maar wil ze in het echt zien.. Dat ging ook zeker gebeuren, want even later ontmoette ik mn gids ( Darma ) en de 3 andere trekkers, Jules, Rebecca en Marcel.. De hele dag was het omhoog, omlaag, stukje plat en weer omhoog.. Als eerste zagen we de Thomas Leaf aapjes, ( Nederlandse ontdekker ) die ons probeerden nat te piesen!! Toen hoorden we ook een Gibbon, helaas alleen niet gezien, was te goed verstopt!! Maaar, even later zagen we toen wel onze eerste orang oetang!! Hoog in de boom, ons aan het bekijken!.. Dees bleek dan nog semi wild te zijn, dus door de rangers zeg maar ` opgevoed `.. Maar beneden bleek dus wel echt een wilde te hangen.. Wij snel naar beneden en toen bleek het nog een mannetje te zijn ook!! Die gezichtsuitdrukkingen zijn zo gaaf!! Dees was behoorlijk groot, 90 kg.. wij stukje bij beter dichterbijer! Ging steil naar beneden en lekker glad tuurlijk, dus iedereen ging op hun plaat.. dat beest echt kijken van he?!!.. Wij echt een paar meter van m vandaan, gaat ie opeens richting ons bewegen, ik was het dichtsbijzijnd bij m en iedereen terug de heuvel oprennen, bleek dus dat dat beest boven mij was.. Snel omhoog gerend en bijgekomen van de schrik, haha!!.. Dit was dus een natuurlijke reactie van ze, omdat wij iets te dicht in zijn territorium kwamen!! Oke, dat doen we niet meer :P.. Nadat Darma ons weer rustig had gemaakt zijn we m weer achterna gegaan, hebben toen ook nog een moeder met baby`tje gezien.. Erg gaaf !! Verder door de jungle, waar we weer een moeder met baby`tje zagen.. Heel erg leuk!! Toen opeens zei Rebecca, he nog eentje daaro!! Dus toen zei Darma gelijk, no she`s dangerous, run.. He, wat?! Run, run! Dus wij rennen als een gek.. ik was er toen net door en toen was Mina op de grond..  Wij snel doorgelopen, alsmaar achterom gekeken, is ze echt weg?! Echt hilarisch!! Daarna nog 3 uur gelopen, toen kwamen we bij ons kamp aan, wat boven bij de rivier stond.. `s avonds een heerlijke maaltijd voorgeschoteld gekregen en toen daarna ons ` hutje ` in.. Volgende ochtend heerlijk ontbijt gehad, 4 dubbele sandwich met van alles ertussen, hmm.. Daarna aan onze jungletocht begonnen van dit x 3 uur.. Heb de hele tijd handjes moeten vasthouden met Herman, de kok! Haha, was zo glad en de paden waren zo smal!! Terugweg zijn we met een raft de rivier afgegaan! `s Avonds met de gasten wat kaartspelletjes gespeeld, gitaartje erbij, supergezellig! De 2 dagen erna ook lekker gerelaxt, weinig gedaan..`s Avonds met de gasten weer gezeten en toen was het alweer 14 juli, mijn vlucht naar Kuala Lumpur.. Daar `s avonds om 8 uur aangekomen, Aymara ontmoet vanuit Spanje.. Volgende ochtend wat rondgelopen, toen de bus gepakt naar the Cameron Highlands.. En dat was echt een verademing!! Heerlijk koel weer.. Rondom bergen, met aardbeien farms, thee plantages... Die heb ik toen ook de volgende ochtend bezocht, de dagen erna lekker rustig aan gedaan.. En morgen pak ik de bus naar Penang!!

Foto`s : http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/

Groetjes!!!!!!!

1. Patrick:
    18 juli 2010
    Hee Petra! Gaaf hoor, dat is nog eens het echte avontuur. Erg tof ook dat je de Orang Oetangs in het wild hebt gezien en niet alleen in gevangenschap, zoals volgensmij zo ongeveer elke toerist doet...
  2. Linda:
    Hey Peet!

Wat een grappig verhaal weer!! Haha..
    Ik zie jou echt al rennen met een aap achter je aan en Herman aan je hand WHAAAAAA! Haha..
    Mooie foto's ook. Echt heel anders dan Aussie!

Xx
  3. Heike:
    18 juli 2010
    Hey, jammer dat je geen filmpje hebt van die spannende achtervolging. haha. Had ik graag willen zien XD.
    Heb je trouwens nog wat aardbeitjes voor me geplukt? Kan je mn adres wel ff doorsturen... in ALMELOOOOO. Almere??? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij!
  4. Maris en Sonny:
    Heeey Peet!

Weer een super leuk verhaal haha! Je beleeft echt wat daar:p.! Haha een oerang oetang achter je aan, nou dan zou ik ook op de loop gaan!!!
    Nog veel plezier!

Groetjes!
  5. Steef:
    Heey Peetie!

Leuk verhaal weer zeg! Ook lekker eten! Dat is toch wel beter dan Mcdonalds toch?! hahah

xxies steef
  6. Kitty:
    19 juli 2010
    Haha onder gepiest door aapjes!! Nou daar had ik wel bij willen wezen, haha!!
    Die Nasi klinkt idd goed!
    En vertel eens over Herman?? Leuke vent? :p

Groeten Kitty