Exmouth, Coral Bay, Karijini Np, Broome..

23 april 2010 - Broome, Australië

He hallo mensen!

Hier weer een update, dit x uit Broome! Weer fantastische dingen meegemaakt, oa met de Whalesharks gezwommen, daarover later!

Waren gebleven in Exmouth, daar was onze 1e poging om die grote reuzen te spotten!.. Helaas werd het daar gecanceld vanwege het weer.. Die dag was ik half stoned vanwege de reispilletjes die ik had ingenomen!..

Dag daarna weer terug naar Coral Bay.. Nieuwe groepje mensen ontmoet waar we Karijini mee in gingen.. Karijini NP, GEWELDIG!.. Prachtige gorges..

Dag daarna met de WHALESHARKS gezwommen!.. 3e poging dan.. ONGELOFELIJK GAAF!

Moet helaas stoppen.. Volg x meer!!!

Foto`s: http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/?saved=1

Bij deze een volledig verslag..

Vanuit Exmouth dus in Coral Bay belandt.. Daar bleven we 1 nachtje en hebben we Norma, Scott, Angela, Anika en Camilla ontmoet, ons Karijini-groepje!.. Die volgende dag om 5 uur de wekker, 6 uur in de bus.. Prachtige zonsopgang gezien met een huppelende kangaroo erbij.. Pas om 4 uur in het park, toen gelijk onze 1e gorge gehad.. best afdaling, maar de beloning was een heerlijk verfrissend duikje in het water!.. Toen tuurlijk de hele weg terug geklauterd, daarna kip-curry prutje gegeten, biertje gedronken en toen op tijd het bedje in ( safari tenten ) voor onze volgende sunset.. Weer 5 uur eruit.. Iedereen was er, behalve Candy de tourguide, dus wij allemaal ons bedje weer in, toen om 7 uur er weer uit en zijn we de hele dag naar verschillende gorges geweest.. Eentje heette de spiderwalk, dus ik al half in paniek met de gedachte van allemaal enge spinnen, MAAR je moet dus als een spin lopen, anders worden je voetjes nat!.. Maar bij ons geldde dat eigenlijk niet echt, want wij gingen zwemmend door alle gorges!.. Heerlijk verfrissend en zo prachtig.. Na deze vermoeiende dag hebben we weer geen eten gekookt, haha.. maar zijn we weer uit eten geweest op het park, dit x heerlijke beef guinness! Daarna hebben we Scott zn verjaardag gevierd, biertje erbij, champagne.. Erg gezellige avond..

Die dag erna zijn we weer op tijd vertrokken naar Coral Bay, hele dag weer in de bus.. Kan al niet echt slapen, dus was echt een superlange dag!.. `s Avonds wel gezellig een bbq-tje gedaan.. toen was het wel gaap, bedtijd!..

Toen waren we in Coray Bay, al het rooie zand van Karijini erafgespoeld in het heldere water, ook weer gesnorkeld en weer een schildpad tegengekomen, blijft zo gaaf!.. Dag erna was het dus tijd voor onze whalesharks, hele dag op de boot en niks gezien, dus die boot met volle gas terug, schommel de schommel en toen ging het ff niet goed met mij!.. Dat was dus een fijn dagje!.. In ieder geval nog wel een zeeslang gezien, dus vooruit.. Maarja, `s avonds had ik wel mn eetlust weer terug gevonden en zijn we met het Karijini groepje wezen uit eten!.. Krokodil stond op het menu en had al een paar x gehoord dat dat heel erg lekker moest zijn, dus uiteraard genomen en het maakt de verwachtingen zeker waar!.. Daarna Camilla uitgezwaaid, nog wat biertjes gedronken en zo eindigde deze dag ook weer!

Zaterdag was echt mijn rustdag, niks gedaan, fysiek voorbereid op de boottocht van morgen!!.. Zondag vroeg het wekkertje, 2 Norma-pillen ingenomen ( wonder pilletjes ) .. Stond weinig wind, zagen gelijk al heel veel dolfijnen, manta-ray, schildpadden en toen dacht ik zelf ook al van, dit kan niet meer misgaan!.. En ja hoor, het vliegtuig die daar rondvloog had er 1 gespot, heeeuj!.. Gas erop en binnen 20 min waren we er!!.. Kleine uitleg nog gekregen en toen stonden we daar met z`n 10-en op een rij, rustig gingen we het water in en ik zag dat hele beest niet.. Toen opeens werd er naar me geschreeuwd, aan de kant, aan de kant.. wat wat?!!... En toen zag ik m hoor ( HOE KAN JE ZO`N BEEST MISSEN, 7 METER.. ) kwam vol op mij af, ik snel aan de kant en toen de hele tijd meegezwommen.. Aaaaaaaaaaaah, zo gaaf!.. Geweldig.. Totaal 5x het water ingeweest, 1x deed ie zn bek open, wow..  Daar pas je makkelijk in hoor!.. Echt een geweldige ervaring!!!!!!!..Toen zijn we daarna nog wezen snorkelen, weer naar een shark cleaning station geweest, ze komen idd met borsteltjes aanzetten, haha!.. Blijkbaar komen en de haaien en de schoonmaakvisjes op die plek en maken dan de binnenkant van zn mond schoon.. Toen terug naar vaste land, helemaal niet zeeziek geworden, een superdagje!..

Maandag was onze laatste dag in  Coral Bay, kapper geweest, `s middags nog ff naar het strand geweest, zonsondergang nog een keertje gezien, visje gegeten, nog wat gedronken en toen kwam de bus om half 12..

18 uur lang in de bus, niet echt fantastische uitzichten, wat kleine boompjes en voor de rest is alles vlak, dus mooi tijd om een flinke powernap te maken.. Wat niet echt is gelukt, maar oke.. Toen waren we dinsdag om half 6 in Broome, jeeeuj!.. Die avond wat gegeten, gedronken en toen het bedje in!..

Volgende dag eerst wat boodschapjes gedaan in de hitte.. Sjeempie, niks meer gewend.. Hier is het wel erg hoor.. Tussen de 35 en de 40 graden, je zweet echt de hele dag.. `s Middags dus daarom naar Cable Beach gegaan, 1 van de mooiste stranden zeggen ze.. En tis dr ook prachtig, groot strand, met wit zand, blauw zee`tje.. Water is piswarm, niet echt een afkoeling, maar je kan niet alles hebben, haha.. De zonsondergang was hier wel subliem, alsof de lucht in brand stond!.. Terugweg hebben we lopend gedaan, 2 uur lang!.. Verkeerde weg ingegaan, dus daarna een koude douche genomen, toen naar een Thais restaurant geweest met Heike en Scott.. Je merkt hier ook dat er meer aboriginals zijn.. Bij het eten liepen er ook een paar rond, schelden tegen mekaar, bijna op de vuist.. De meeste die je ziet, die liggen ook in de schaduw.. Je zou bijna zeggen dat het zwervers zijn!..  Best zielig..

Donderdag wat dingetjes geregeld, `s avonds weer een keertje wezen stappen.. Maike ook weer gezien na dik een half jaar.. Heel gezellig avondje, laat in bed, vroeg eruit.. Volgende dag wasje gedaan, boodschapjes en wat gelezen..

Nu zijn we weer zaterdag, Heike is jarig.. Heb vanochtend gezongen voor dr, ontbijtje op bed.. Vanavond weer met zn alle stappen, laatste avondje ook, morgen vertrek ik met de bus naar Kununurra, hopelijk vind ik daar een baantje, tijd om van mn luie .... af te komen!!!

Zitten nu 2 kattukers in mn oor te tetteren, haha.. Ik ga dr snel mee kappen!!!

Gr, Petra!

1. Kitty:
    23 april 2010
    Wat is dit nou weer voor een kort verhaaltje... Ik wil meer weten dan dit hoor!!!
    Mooie foto's trouwens... zeg is het koraal daar nou mooier of lijkt dat zo omdat ik er niet ben....

Groetjes Kitty
  2. Maris en Sonny:
    23 april 2010
    Gaaf man met haaien zwemmen!!!!! Helemaal super!
    Maarreemm .... ik had een heel verhaal verwacht joh, ging er helemaal voor zitten haha!
    Volgende keer hopelijk meer!!!:P
  3. Steef:
    24 april 2010
    Heuhhh Peetie!

Kattuker nr. 1 hier! Goed verhaal weer peet! whahah enuhh kapper geweest? hahah Hoeveelste x al? xxies steef
  4. Maris en Sonny:
    24 april 2010
    Heeeeuhjj! Kattukse Brabander nr 2 hier!
    Yeahhh uitgebreid verhaal:)
    Ik wil eigenlijk ook wel naar strand haha. Ennuh .... Wordt tijd dat jij gaat werken en wij vakantie nemen:p.
    Goede reis morgen in de bus...14u lang!
    Lekker een tukkie doen!

Groetjes
    xxx
  5. Linda:
    25 april 2010
    Mogguh pik!
    Hier spreekt een Kattukse-Aussie.. nr 3
    Echt TE vette foto's! Ik wou dat ik er bij was!
    Je hebt gewoon krokodil gegeten man.. waar smaakt dat naar dan?!
    En die vissen onderwater.. echt te gek!
    Nu alleen verder touren?
    Byebye!