Java!!

5 juli 2010 - Yogyakarta, Indonesië

Hallo allemaal!!

Dit keer een berichtje uit Java!!! Om precies te zijn Yogyakarta! Morgen vertrek ik alweer naar Sumatra, ik vlieg erdoorheen ( letterlijk ).. In Lovina toch nog een paar dagen langer blijven hangen, had het er best naar mn zin, kon de voetbal dan ook nog ff kijken!! Die paar dagen nog een dagje naar Singaraya geweest, grote stad.. Door de marktjes gelopen, echt heel smal allemaal!.. Nog wat gewinkeld, naar een Nederlands gebouw geweest, niet echt onwijs interessant!.. Toen de 29e een bus gepakt naar de ferry! Daar heb ik weer een bus gepakt naar Probolinggo.. Was een lokale bus, dus overal stoppen, mensen inlaten en uiteraard zat ik daar als enige Westerse.. Iedereen met gapende mond van, wow, wat is dat voor mens, alsof ze nog nooit een blanke hadden gezien!.. Wijzen naar me, lachen.. Soms probeerden ze ook nog een praatje met me te maken, succes! haha! Na 9 uur lang in de bus te hebben gezeten werd ik eruit gegooid in Probolinggo, was toen al 8 uur `s avonds en moest ik nog een slaapplekje vinden!.. Was nog geen 5 sec uit de bus of er stond al 6 man om me heen met waar ik heen wilde, motorbike enz enz.. Op de een of andere manier terecht gekomen bij een travel bureautje.. Daar die avond gelijk nog een tour geboekt naar Bromo, DE vulkaan op Java..  Dus toen nog 2 uur in de bus naar Cemoro Lawang, toen gelijk mn bed in, want om 3 uur ging het wekkertje weer af!!.. Om half 4 gingen we de jeep in en reden we naar het viewing point.. Iedereen dacht dat het wel rustig zou zijn, haha! Verkeerd gedacht, was echt zo druk!!.. Nog wel een mooi plekje kunnen scoren en toen was het wachten!.. Was ook lekker koud, zaten tuurlijk best hoog!.. Wist helemaal niet meer hoe dat voelde, haha!.. Om half 6 volgens mij, werd het licht, kwam het zonnetje erbij, echt heeel moooi om die vulkanen daar te zien!.. Sommige alleen met mist rondom hun, ook heel erg gaaf om te zien!.. Toen naar Bromo zelf gereden en konden we nog ff in de krater kijken!.. Iedereen ging bijna met het paardje omhoog, ikzelf ben niet zo`n paardenfreak, dus ging lopend!.. Na ong een half uur was ik boven en had ik het lek! Haha, daarom gaat iedereen met het paardje! Haha.. Mooi uitzicht weer en wat rook.. haha!.. Toen terug naar ons hotelletje, daar gewacht tot half 4, bus gepakt naar Probolinggo.. Daar toen gewacht tot half 9 en toen de bus genomen naar Yogyakarta.. Ik kon tuurlijk weer niet slapen en dit x vond ik het echt erg, want die man reed zo ongelofelijk hard en overal inhalen, bijna 6x tegen een ander aangeknald.. Nou ja, toen om 5 uur `s ochtends aangekomen in Yogya, toen een hotel vinden, maar overal hingen bordjes met vol.. Na 1,5 uur lang met mn backpack op mn rug, toch nog ergens een plekkie gevonden, waar ik ook maar 1 nacht kon blijven, dus ff 2 uurtjes gepit en toen weer de stad in voor wat anders.. Gelukkig toen Sapto ontmoet, aardige local die voor mij toen een plekkie had gevonden! Blijkbaar is er in deze week een moslim conferentie.. Alles vol en je wilt niet weten hoe het op de weg is.. Dat heb ik die dag ook zelf meegemaakt, want ben die dag naar het ziekenhuis geweest...  Niet voor me eigen hoor, hehe.. Maar een Thai die ook in de bus zat naar Yogya had zn voet ` verstuikt ` bij de krater.. In het ziekenhuis hier bleek dus dat het gebroken was en ook zn spier door de midden!... Dag erna had ie zn vlucht naar huis!.. Toen wel 1,5 uur in de taxi gezeten, wat normaal een ritje van 10 min is!! Volgende dag heb ik mn vlucht geboekt naar Sumatra! Omdat het nou vakantie is, zijn alle prijzen verdubbeld! Had ik ook ff niet aan gedacht, toch gewoon maar geboekt!! Die avond voetbal gekeken, gekkenhuis hier in de kroeg met alle Nederlanders!! Erg gezellig weer.. Die dag erna had ik mn wekkertje om 4 uur, want toen stond Borobudur en Prambanan op het programma, 2 sites die op de werelderfgoed lijst staan en de reden is logisch!! Want eerst bij Brodobudur aangekomen, wow.. Grootste Buddha tempel ter wereld en het was ook groot, haha!.. Heel erg gaaf om er doorheen te lopen, allemaal ` tekeningen ` in de stenen.. Later zijn we het museum ook ingeweest en daar zag je ook hoe het 50 jaar geleden was, schuine muren, heel veel afgebroken ( nu ook veel Buddha`s zonder hoofd ) en hoe ze dat dan weer gerestaureert hebben, respect! Daarna zijn we doorgereden naar Prambanan, wat een groot Hindu tempel complex is.. We kwamen aanlopen en toen die tempels voor je neus, zo gaaf!! Zie foto`s zou ik zeggen!! Toen weer terug gereden naar Yogya en toen met Linda en Tim ( ontmoet bij tourtje ) een stadswandeling gemaakt door Yogya.. We waren dus op zoek naar de vogeltjes markt, maar elke keer een vogeltje nadoen voor de weg te vragen, ( hilarisch ) werden we steeds de verkeerde kant opgestuurd en op een gegeven moment moesten we nog 3 km lopen en toen zijn we maar weer teruggegaan.. Wat gegeten in een barretje, daar ook weer voetbal gekeken en toen de volgende dag gingen hun naar Bromo en heb ik uitgeslapen en voor de rest weinig gedaan! Vandaag laatste dagje Yogya wat echt een hele leuke stad is!.. Beetje jammer van de drukte, maar je hebt heel veel van die kleine laantjes met restaurants.. Morgen naar Sumatra, whoehoe.. Spannend!!

Doeidoei!!

1. Heike:
    5 juli 2010
    hoi hoi. dat is nou echt backpacken. anderhalf uur met die tas op je rug. haha. o ja. als je een vogeltjesmarkt zoekt, moet je naar Antwerpen gaan heb ik gehoord. :)
    Veel plezier in Sumatra!
  2. Linda:
    Ey Peetie!
    Jaah.. dat is weer effe wat anders dan Aussie; op elke hoek een hostel.. of niet?!
    Die foto's zijn ook echt supermooi van die tempels!
    Morgenavond nog voetbal kijken? :D:D

Doeidoei
  3. Maris en Sonny:
    Peetjeee!!

Dat is zeker anders zeg! En dan nagewezen worden en naar je lachen! echt een heel andere ervaring denk!:d
    Je foto's ga ik vanavond bekijken:d! Ben benieuwd!!

Veel plezier!
    Groetjes!
  4. Kitty:
    Hej,

Wat gaaf zeg allemaal. Vooral die tempel!! Die foto's zijn ook prachtig... ben op het werk dus heb wel even tijd om het door te lezen en die foto's te bekijken. Zitten een paar tussen om in te lijsten thuis!
    Veel plezier!! En sta niet altijd te vroeg op, je bent op vakantie!!! haha :p
    Groeten Kitty
  5. Patrick:
    5 juli 2010
    Hee Petra! Wat een wereld van verschil met Australië zeg, ben blij dat je het ook daar zo goed naar je zin hebt.
    Prachtige foto's trouwens, echt uitschieter is die van de volkanen bij zonsondergang, gevalletje 'National Geographic' :-)