Hello Bali!

25 juni 2010 - Lovina, Indonesië

He hallo allemaal!!

Hier een update vanuit het overzonnige Bali!! In Australie nog uitgezwaaid door Sue en toen was het toch eindelijk Asia and me! Eerst mn vlucht naar Singapore, wat ongeveer 4 uur duurde, maar wat echt voorbij vloog want had een vrouwtje van Singapore naast mij die wel van een praatje hield en dat heeft eigenlijk de hele vlucht geduurd! Erg gezellig tuurlijk en kwam er zo ook achter dat ze een Duitse man had en ze hadden samen een restaurant.. Blijkbaar keek ik een beetje apart toen ze zei dat ze uiteraard ` sauerkraut ` hadden, dus ik moest persee van dr mee naar hun restaurant, omdat ik het zo erg mistte!.. Haha! Daar aangekomen gelijk wat te drinken, menu voor mn neus.. Alleen de zuurkool genomen, de wurst heb ik laten zitten!! Heel gezellig avondje, hartstikke gastvrij.. Toen om 11 uur toch maar een taxi gepakt naar mn hostel.. Daar aangekomen bleek het een kamer met 20 man te zijn!! Wow! Wel lekker geslapen en was dus eigenlijk de bedoeling dat ik `s ochtends de stad in zou gaan, maar het stortte als een gek, dus lekker blijven liggen.. Toen daarna taxi gepakt naar het vliegveld, mn vlucht naar Bali! Daar aangekomen bijna 2 uur lang in de rij gestaan.. Toen taxi genomen naar mn hotel in Kuta.. De toeristenspot in Bali! Die ochtend na 1 stap uit mn hotel, kwam het los, ` motorbike, transport, massage `.. Dat gaat de hele dag door.. Kuta is dus erg druk, veel Nederlanders.. Lijkt wel of ik weer in Holland ben!! Die paar dagen lekker gerelaxt, Phil uit Australie nog ontmoet, daar 2 avonden mee weggeweest, oa voetbal gekeken!!

Eten is hier spotgoedkoop.. Voor 2 a 3 euro heb je een goed maal!! De een na laatste dag een mountainbike tour geboekt, die volgende ochtend om half 8 opgehaald.. Na een paar uur aangekomen bij de voet van Mt Batur.. Daarvandaan begon de fietstocht, eerder kramp in mn vingers dan in mn benen, was alleen maar naar beneden!!! Onderweg de mensen in de dorpjes die we passeerden zwaaien, hallo roepen, allemaal heel vrolijk, terwijl ze haast geen inkomen hebben! Dan kijk je daar toch ook wel ff anders naar!!.. Voor de rest veel rijstvelden gezien, Balinesen die zich voor aan het bereiden waren voor een ceremony, tempel, koffie, manden, beeldjes, van alles maken ze en verkopen het dan verder voor op de markt... Na 26 km zat het erop, een blikke reet! In Ubud was dus de finish, daar nog geluncht en toen hebben ze mij daar gedropt! Ubud is ook nog behoorlijk toeristisch, maar als je daardoor heen kijkt, heb je veel meer cultuur en heb je toch wel het idee alsof je in het echte Bali bent belandt! Die avond heb ik dan ook een dansvoorstelling bijgewoond, de Legong! Erg gaaf om te zien, muziek, kleding, uitdrukking op die gezichten!! Echt van genoten! De volgende dag een wandeling gemaakt door de rijstvelden! Daar heb ik 2 Belgen ontmoet, gezellig mee gelopen, nog een kokosnoot leeg gedronken, erg lekker! Door de rijstvelden loop je tussen de locals die hard aan het werk zijn, soms stoppen ze, krijg je een lachend gezicht te zien, zwaaien ze ! Ongelofelijke warme mensen en ze hebben zo weinig, werken keihard! Maar na 2 uur hebben te lopen, was het tijd voor de terugweg wat niet echt goed ging, want we wisten ff niet meer waar we heen moesten! Die Belgen op alles voorbereidt, hele kaart bij zich, kompas, hondenverschrikkerapparaatje! Uiteindelijk liep het pad dood bij een huis, maar we konden er makkelijk achterlangs, wasgoed opzij, door de modder stapten we verder ri Ubud.. Na weer een dood pad te hebben gevolgd, bood een aardige vrouw aan ons terug te brengen, 10.000 rp was haar bedrag ( 90 euro cent )  Uiteindelijk toch in Ubud belandt, behoorlijk het lek nog wel, haha!.. Die avond nog Daniel ontmoet, gezellig wat gegeten en toen nog redelijk op tijd naar bed, want de volgende ochtend stond de trip naar Lovina op het programma!.. Dit x weer met 2 Belgen, alleen die stopten bij Mt. Batur om daar te gaan wandelen!.. Daarna doorgereden naar Lovina, ingecheckt bij mn hotel, wat aan het strand ligt!! Weer een beetje rondgelopen, echt een badplaats met behoorlijk wat restaurants, barretjes, erg gezellig dus!!! ( De kroketten en frikandellen worden hier om je oren gegooid, tuurlijk niet erg voor mij, na 9,5 maand smacht je er gewoon naar ) Die dag erna heb ik een tour geboekt met alle highlights in de omgeving hiero! Poetoe ( hoe je het ook schrijven mag ) was mijn guide voor vandaag.. Achterop de scooter en gaan met die banaan! Eerste stop was een waterval, met uiteraard langs de weg allemaal kraampjes voor de toeristen! Daarna naar Lake Bratan met de tempel in het water... Was er behoorlijk mistig, damperig, koud, maar dat heb je waarschijnlijk met zoveel Nederlanders! Erg mooie omgeving, daarna doorgereden naar de Botanic Gardens, waar het dus echt ging regenen, dus snel er doorheen gelopen en toen snel weggegaan! Doorgereden via een mooie bergroute naar Lake Buyan en naar Muduk met de rice terraces, wat echt gaaf om te zien is!!! Daarna naar de buddhist tempel.. Wat echt zo peaceful was, heel erg stil, rustig, kan me voorstellen dat je daar graag heen wilt om tot rust te komen!! Van het rustige serene gingen we naar de hotsprings wat lekker druk was, maar toch ook wel ff lekker!!

Gisteren bij het zwembad gehangen, `s avonds naar een bar geweest om voetbal te kijken! Half 3 in de ochtend!! Morgen vertrek ik naar het westen waar ik waarschijnlijk dezelfde dag de ferry pak naar Java! Ben benieuwd!!! Zie hier wat foto`s !!!

Groetjes!!

1. Heike:
    Heeeey.
    Weer lekker de toerist aan het uithangen lees ik. Maar natuurlijk allemaal leuk. Nog veel plezier!!
  2. Linda:
    Hey stinkerd!
    Zo te horen zit jij nog lekker te chillen daarzo!
    Voetbal gekeken!!??? Wij ook hoor.. echt oranje gekte hierzo!
    Geniet er van!!!!
    Xx, Linda
  3. Patrick:
    25 juni 2010
    Hoi Petra! Leuk weer wat van je te horen! Ook daar heb je het weer goed naar je zin zo te lezen! Zal wel even een cultuurshock zijn ten opzichte van OZ?
  4. Kitty:
    Hej,
    Super gave foto's!! Ik ga je verhaal volgende week wel lezen, als ik niks te doen heb op het werk!! Maar alleen die foto's zijn al fantastisch! Krijg alleen een stijve nek van al die gedraaide.... hmm.... :p

Groetjes Kitty
  5. Marlene:
    Heeey petra!
    wat een avonturen daar weer zeg.
    lekker hoor, zuurkool in azie hhahahaha.
    geniet ervan meis,
    groetjes uit Malta ;)
  6. Maris en Sonny:
    Heey Peetje!

Jij vermaakt je wel hahha!!!! Had je nog een oranje shirt in je garderobe dan;)!
    Nou hier wordt het als goed is morgen ook strand weer...dus we gaan het er even van nemen haha!
    Lekker hoor...verdwalen in zo'n rijst veld...! Dan kan je lang zoeken haha! Gelukkig was je niet alleen!
    Nou veel plezier!!!

XXX
  7. Truus kwaak:
    26 juni 2010
    wat leuk om je story over bali te lezen zeker omdat ik veel dingen herken. tempels,waterval, boedistisch klooster, hotsprings etc. 't lijkt alsof ik er pas ben geweest als ik het zo terug lees
    heel veel plezier nog in azie en flink afdingen hoor voor je wat koopt
    gr. uit een zonovergoten kattuk (ja ja er komt hier een hittegolf aan echt waar) de kwaken