Irkutsk - Beijing!

13 oktober 2012 - Beijing, China

Ni Hao!

Alweer een paar dagen in Beijing, wat gaat de tijd toch hard! Mn laatste blog was nog voor Irkutsk, duizenden kilometers terug! Een klein terugblikje. Irkutsk, de 1e dag zijn we de stad even ingeweest, die dag daarna naar het Baikal meer, wow! Wat gaaf. Zo groot, lijkt wel een zee. Vol goeie moed onze bikini meegenomen, maar het was toch iets te frisjes! Die dag moesten we alweer afscheid nemen van Marlene, een geweldige tijd met zn vieren! Die dag hebben wij nog een heerlijk zondagwandelingetje gemaakt, want we hadden zowaar het zonnetje!

`s Avonds, 2 oktober hadden we om 22.00 de trein, 4 oktober om 06.00 met -2 graden kwamen we aan in Mongolie, UlaanBataar!
In de trein zaten alleen maar toeristen en daar hebben we dan ook Stewart ontmoet, de crazy Chileen! Met zn vieren naar Terelj NP. Na ongeveer 2 uur hobbel de hobbel kwamen we aan bij ons tentenkamp ( die wegen meer glad maken kan geen kwaad ). Toen we het national park al inreden, WOW!Wat zag dat er mooi uit. Al die bergen, met de koeien, paarden en de yaks. Prachtige blauwe lucht en ons tentenkamp stond tegen een heuvel, wat een uitzicht! Deze dag hebben we lekker wat gewandeld, tis zo mooi daar en rustig. Behalve dat ze dan ook wespen hebben, geen kleintjes, nee echt MEGA! Die avond een biertje gedronken in onze ger, met het vuurtje heerlijk aan! Dag daarna was het showtime, hihaaaaaaaa! Paardrijden stond op het programma! Als grote fan hiervan stond ik te trappelen om erop te springen! Die dag daarvoor had onze gids, Bambi, verteld dat ze wild zijn en dat ze eerst gevangen moeten worden! Haha, ik dacht dat ze een grapje maakte! Maar oke, ik vond het erg leuk en viel reuze mee. Zelfs nog een adelaar gezien onderweg, supergaaf! `s Avonds zaten we weer in onze ger, toen we muziek hoorden, bleek er een karaoke party aan de gang te zijn, wij erheen.. Heel het park heeft mee kunnen genieten! Die dag daarna op tijd terug naar de hoofstad, waar we naar het Sukhbaatarplein en buddhapark zijn geweest. `s Avonds nog ff een biertje gedaan voor de laatste treinreis. Dat ff werd ook ff, maar dan meer in de zin van 1 uurtje slaap! Jeetje mina! We hebben de trein gehaald met een mooie zonsopgang. Beetje brak, maar we waren er klaar voor!

7 oktober erin, 8 oktober om 14.00 in BEIJING! Onderweg hadden we nog de banden wisseling, uurtje denk wel bij stilgestaan. Omhoog gelift en toen schoven ze `zo` dat andere onderstel eronder. Rusland en Mongolie hebben andere sporen. Ook nog de grenscontrole gehad, duurt altijd een paar uur, ze doen niet moeilijk, alleen mag je pas naar buiten als je je paspoort weer terug van ze heb. Rusland duurde wel het langst, kwam ook nog een drugshondje, ( echt een mini ) die schrok al van de trein die een naschok kreeg, hondje van streek, haha! De treinreis naar China was toch wel het mooist! Rusland had veel groen, Mongolie een kale oppervlakte met soms een groep kamelen (!)  en China veel platteland en de laatste 2 uur, 60 tunnels, gingen door een heel berggebied, prachtig!

Toen was het 8 oktober, eindbestemming van de Transsiberie, zo hard gegaan. Dik 144 uur in gezeten, duizenden kilometers voorbij zien razen.. Locals, toeristen, verkopers op het perron met kroonluchters, het hoort er allemaal bij, een fantastische treinreis!
Nu Beijing, de peking eend gelijk de eerste avond geprobeerd, heerlijk!! Lekker mals en een keer geen vetrandje:P!
9 oktober zijn we naar de verboden stad en het plein van de hemelse vrede geweest. Zo gaaf om op dat plein te staan, zoveel mensen ook! Mao, de held van China op een mooi canvas doek die rustig toekijkt. Verboden stad, giga groot, op het eind een heuvel opgelopen, 360 view van Beijing en de verboden stad, erg mooi!
10 oktober de muur opgeklommen, alweer een hoogtepuntje! Wat was dat mooi! Best een stuk geklommen en geklauterd, heerlijk! Prachtig weer ook, niet te veel toeristen! Super! Bizar hoe die muur slingert, alsof ze een borrel ophadden. Al die uitzichten, je komt ogen tekort!!!!
Donderdag zijn we naar de temple of heaven geweest. Via de hutongs ( kriskras door Beijing, kleine straatjes waar de tijd wel heeft stilgestaan) kwamen we uit bij de tempel of heaven. Hier werd tijdens de Ming dynastie oa geofferd voor een goeie oogst. De hele middag er rondgelopen, lekker rustig, geen auto`s. Die avond zijn we voor de laatste keer wezen stappen. Het werd een hele gezellige avond, veel mensen weer ontmoet. Een mooie afsluiter! Vrijdagochtend, nou ja middag ;) zijn we wezen winkelen, `s avonds eend gegeten en toen was het tassen inpakken voor ons alle 3. En vanochtend was het dan echt zover, het afscheid van Xandra en Linda. Het hoort erbij, maar tis ff niet leuk! Maar we hebben echt een fantastische tijd achter de rug, om nooit te vergeten!:D

Het ene avontuur is nog niet voorbij of het andere klopt alweer aan, de groepsreis door China! De eerste paar dagen in Beijing, dan een 2 daagse wandeling over de muur en dan met de nachttrein naar Xian.( oa het Terracottaleger) Geen klagen dus ;) ..

Vanmiddag naar de kapper geweest, ze konden geen Engels, maar met handen en voetenwerk is het aardig gelukt! De eerst komende 4 maanden hoef ik namelijk niet meer;)

Het beste allemaal!!

Groetjes Pauli!

1. Linda:
    Pauli!
    We zijn in Moskou! Het avontuur zit er voor ons alweer op! Goed dat het is gelukt bij de kapper! En? Wat is het geworden? Rose? Paars? Kaal? ;) Geniet van je trip!
    Xx, Xandrisky en Lindy
  2. Petra:
    13 oktober 2012
    Ha frauleins!! Lekker man dat jullie al in Moskou zijn! Nog maar een klein stukje dan! Mijn haar is weer saai zwart, ik durfde het niet aan bij dit toko`tje.. Goeie vlucht zometeen!!
    X Pauli
  3. Petra:
    13 oktober 2012
    Zal wel ff wennen zijn om zonder de rest verder te gaan, maar je bent wel wat gewend qua alleen reizen :) ..ik ben iig al stikjaloers op wat jullie tot nu hebben meegemaakt, zeg! ik wens jou veel plezier verder hoor, geniet ervan!! ...en kan niet wachten tot je volgende verhaal :D x
  4. Leendert:
    13 oktober 2012
    Leuk joh al die verhalen. Veel plezier nog en geniet van al het mooie. En meiden goeie reis naar huis
  5. Maris en Sonny:
    14 oktober 2012
    Heeey,
    De meiden weer thuis, goede reis gehad?
    Nu alleen verder. Je bent indd al wat ervaring;). Veel plezier met de reis door China! Mooie foto's we kijken weer uit naar een nieuw verhaal!

Groetjes
    X
  6. Wim rodenburg:
    15 oktober 2012
    als het maar niet te snel gaat maar kijk iut we willen met al je verhallen terug zijn
  7. Kitty:
    15 oktober 2012
    WAT!!! 4 maanden niet naar de kapper??? Dat kan echt niet Peet!!

Verder klinkt het erg mooi allemaal!! ben jaloers hoor, dus je mag ook wel even de mindere kanten opschrijven... (als die er zijn, en verzin er anders maar een paar :p)

Nog veel plezier!!

Groetjes Kitty