Herft, strand, zee..

12 december 2009

Eindelijk de tijd voor een verhaaltje te typen..Ik mag nl de laptop van Patrick gebruiken, super makkelijk, kan ik rustig de tijd nemen en iets meer uitgebreider zijn!!

Als eerste Victor Harbor verlaten, 2 gratis ferry`s overgestoken, door Coorong NP, uiteindelijk belandt bij een bushcamping met een hutje.. Applaus voor het hutje, dat werd onze droge eetplaats! Want ondertussen hadden we al een reddingsactie gemaakt voor het  tentje van Patrick , die spoelde bijna weg!! `s Ochtends vroeg vertrokken via Cape Jaffa ( moest nog gebouwd worden, erg mooi wel ), Beachport, leuk dorpje met een mooi strand, duinen en ruige kliffen! Uiteindelijk belandt bij Cape Blanks.. Een mooie locatie, gezellig tussen de duintjes!

Volgende ochtend zijn we naar Mt Gambier gereden, op zoek naar Blue Lake.. Was niet te missen, echt superblauw, beetje te vergelijken met de smurfen! Maar het lag dus in een krater, die geteld mag worden als 1 van de laatste vulkaanuitbarstingen..  Maar oke, toen daarna doorgereden naar Portland.. Superleuk dorpje, van alles wat.. Lekker rondgewandeld daar, `s avonds ge-bbqt..

En toen waren we al december.. De kerst is onderhand overal te zien.. Lastig voor te stellen met het zonnetje erbij, maarja.. Zit niet voor niks 24 uur in het vliegtuig!! Vandaag ook weer mooie stranden gezien, kliffen, grotten, kraters.. Uiteindelijk weer belandt op een bushcamping.. Lekker basic!!

Ze zeggen dat december altijd wel een dure maand is, dat klopt idd!! We waren op weg naar de Grampians, ( Groot NP, veel bergen/natuur)  toen onze voorband weigerde verder te rijden!!.. En het leuke was toen dat we de bouten er niet uit kregen! Dus de wegenwacht gebeld.. was dr binnen 2 uur, snel weer gefixt, zijn we weer terug naar Horsham gereden.. Daar zijn 2, 2ehands banden opgezet.. Die volgende ochtend nog een check up en toen waren we weer klaar om te gaan!!

Die dag zijn we dus ook echt in de Grampians belandt!!.. Daar hebben Patrick en ik Mount Zero beklommen!!, Klinkt erg stoer, was maar 150 meter! Hahaha, maar was erg mooi bovenop.. Voor de rest nog meer lookouts, wat watervallen en uiteindelijk belandt op een bushcamping midden tussen de bergen!! `s Avonds nog bezoek van allemaal papegaaitjes en kangaroe`s..

Volgende dag naar Tower Hill gereden, wandelingetje gemaakt.. Belandt in Warrnambool..

Vanuit Warrnambool belandt op de Great Ocean Road.. Supermooi al die apparaten in het water.. Zie foto`s!!.. 2e dag GOR was echt helemaal langs de stranden, raampje open, muziekje aan, superrelaxt!! Ondertussen gaan de bush-campings ook gewoon door!! Je heb meestal alleen een wc`tje, maar je staat zo mooi in de natuur, beetje jammer alleen van de vliegen en soms zelfs wespen!!!

Uiteindelijk zijn we na de GOR belandt bij Portarlington.. Zag je Melbourne al aan de overkant liggen, erg grappig!! Volgende dag zijn we daar ook belandt, erg leuke stad!! 1e dag zijn Kitty en ik op boekentocht geweest, lees me rot hiero!! Dag daarna zijn Patrick en ik half Melbourne rondgelopen, echt van alles gezien, teveel om op te noemen!!

Dag daarna heerlijk een camping-dagje gehouden..  Daarna zijn we nog door de Mornington Peninsule gereden, vandaag belandt in Philip Island.. Grand Prix bezocht, wandeling gemaakt langs strand en kliffen..  Klaar voor de terugweg naar Sydney!!

Onderhand is het bestuurdersraampje ook ermee opgehouden, die zit nu vast met een brok hout!!

En we hebben ontdekt dat de Aldi spinazie verkoopt!! Nou, dit was em weer!! 46 foto`s van de 300.. hehe, komen vooruit!! http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/?saved=1

x Petra..

1. Linda:
    Peeeeeet!

Ohhhh.. ik krijg echt de kriebels van al die foto's! :D het gaat echt al opschieten.
    Die foto van dat vogeltje dan! Hahaha.. daar is nix meer van over! :P

Niet teveel van die spinazie eten he?!

Groetjes!
    Linda
  2. Maris en Sonny:
    Peet:D !!!

Wat leuk weer een berichtje:D Weer een aantal foto's erop!!! Super:D!
    Echt mooi allemaal!!!
    Wel grappig ...kerst vieren met een lekker zonnetje !!! Klinkt niet verkeerd he!

Groetjes!!!
  3. Marlene:
    15 december 2009
    Heeeeyyy Petra!!!!
    Wat heb je toch weer een hoop meegemaakt!! :)
    Echt leuk weer om te lezen.
    Wel apart hoor...kerst in warme sferen haha.
    Maar weer een hoop mooie leuk foto's.
    Zeker zielig van het vogeltje....wat was het dan? een Kip ofzo???
    Nou geniet daar lekker meid!

xxx