Great Alpine Road en Canberra..

19 december 2009 - Canberra, Australië

Na al die druilerige dagen met regen,wind en soms ook vaak kou zijn we weer in het zonnige deel belandt!! Heerlijk, vooral ook omdat je hoort dat het aan de andere kant van de wereldbol een stukkie kouder is!!!

Na Philip Island zijn we de Great Alpine Road opgegaan!! Allemaal bergen, veel apre-ski dorpjes.. In de winter zal het er helemaal gaaf uit hebben gezien, maar dit was voor mij ook niet verkeerd!!.. Allebei de avonden zijn we belandt bij Mountain Creek, bushcamping met een leuk beekje erbij!... Die dag erna zijn we dan ook een dagwandeling wezen maken in Mt Buffalo NP.. Lekker gewandeld, veel tussen de bomen en de bloemetjes.. En klauteren over al die bomen die kriskras lagen!! Bosbranden hebben daar goed hun werk gedaan!

Die dag erna zijn we naar Corryong gereden!! Heerlijk een campingdagje erin gelast.. Volgende dag zijn we via Mt Kosiuzco ( of zoiets ) belandt in Canberra.. Zelf ook al niet verwacht, maar er was niet onwijs veel te doen en skieen gaat lastig zonder sneeuw!!!

Canberra is behoorlijk anders dan de andere steden hiero!! Veel museums en andere bezoekwaardigheden en dat is het ook wel!! Die museum zijn dan wel erg mooi!! 1e dag zijn Kitty en ik de bieb ingeweest en naar het National Museum.. Heel interessant.. Veel meer te weten gekomen over de Aboriginals.. Hoe die vroeger zijn behandeld.. Niet al te netjes dus!

2e dag zijn we naar het War Memorial geweest.. Erg interessant ook weer.. Veel te weten gekomen over de Australische kant.. Vooral ook dan de 1e wereldoorlog!!

Vandaag weer een campingdagje, beetje foto`s uploaden.. Morgen vertrekken we naar de Blue Mountains voor nog een dagje wandelen en daarna Manly!!! Bijna oud en nieuw!!!!!!!

http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/    ===> Eindelijk!!!

x Petra..

1. Maris en Sonny:
    19 december 2009
    Heyy Peet!

Weer erg leuke en ook mooie foto's!!!:D Rol jij even die steen op zij;)haha!
    En ja, hier is het een stukje kouder. Smeer jij je maar goed in, dan doen wij wel onze sneeuwlaarzen aan;).

Veel plezier:D

xxx
  2. Marlene:
    20 december 2009
    Petra!!!!
    Je mist hier de katwijkse sneeuwballen gevechten!!!
    Wat kom jij daar goed vanaf zeg;)
    We zitten haast ingesneeuwd hier in NL!
    Hahaha okee zo heftig is het hier ook weer niet maar het openbaarvervoer lag grotendeels plat vandaag en alles wat een beetje gedooit is vandaag vriest vanavond lekker op.
    Misschien kan ik wel op de schaats naar werk :P

Fijn dat je daar nog steeds naar je zin heb, en ook veel leert met al die museums daar.
    Ik ga zo even de pica's checken.

Alvast hele fijne feestdagen daar voor jou en je reisgenoten, en maak er een feestje van!
    In Sidney schijnt het nieuwjaarsspectakel te zijn maar denk niet dat dat erg in de buurt is hé?!
    Veel plezier in elk geval.

Groetjes en xjes!!!!
  3. Steef:
    22 december 2009
    Heeey peetio!

Jaaaaaaaa op en top peet op de foto! whahahah Je maakt me wel steeds meer jaloers hoor! met die mooie fotos! Mooi weertje daaro! Hier al bijna 40x onderuit gegaan door de sneeuw! Een loopneus statisch haar en lijk onderhand wel op een lijk met mijn spierwitte gezicht! Maar blijf vooral foto's sturen hoor, dan droom ik weer ff weg en zie ik mezelf voor met een gebruinde huid in bikini aan de kant van de weg daaro! Autobandje weer snel gefixst eigenlijk? whahah xxies steef
  4. immy:
    26 december 2009
    Hallo Petra
    Ik heb al zoveel over je gehoord en gelezen dat ik nu ook maar eens op je site heb gekeken. Ik wens je namens de hele familie warme en gezellige Kerstdagen toe en een goed en reislustig 2010. Blijf genieten en ik ben blij met het feit dat je met onze dochter Kitty reist. Heel veel plezier en van ons allemaal een dikke knuffel.
    groeten van de ouders en zusje van Kitty.
  5. Dick van Egmond:
    2 januari 2010
    Hoi Petra,
    Ook vanaf de noorderbuurgemeente jou een heel goed en gezond 2010 toegewenst. De jaarwisseling op het zuidelijk halfrond is een speciale ervaring, zo in de warmte met die korte nachten. Zoals gewoonlijk hebben we hier op ouwehands-xxxxxx ouwejaarsavond het nieuwjaarsvuurwerk van Sydney op de journaals gezien. Echt spectaculair!
    Vannacht (1 op 2 januari) heeft het hier weer gesneeuwd maar niet zoveel als vorige week. Het is goed dat het nu een gewoon weekend is want als dit blijft liggen zou het voor door-de-week weer voor de nodige files en andere verkeersperikelen zorgen. Dataangaande mis je er niks van hoor.

Nou, heb het gezellig verder en blijf gezond en geniet van je avonturen.

Groetjes vanuit een wit Nederland,
    Dick.