Zuidereiland!!

6 februari 2010 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

He mensen!

Tis alweer een tijdje geleden, dus hier een snelle update!

Met de boot naar de overkant, toen gelijk een nachtje in Picton gebleven.. Daarna naar Abel Tasman NP gereden, beetje slecht weer, dus daar beetje gehangen, volgende ochtend wandelingetje gemaakt en toen doorgereden naar de westkust.. Wat ook weer supermooi was.. Zee`tje naast je, bos aan de andere kant! Tussendoor heel veel dingen weer gezien, oa de pannenkoeken, door erosie, zee enz enz zijn ze eruit komen te zien als pannenkoekjes, mistte alleen de stroop!..

Onderhand waren we toen ook bij de gletsjers belandt.. Wij zijn bij Fox geweest, erg gaaf om over dat ijs te lopen.. Ook heel apart weer, tussenin zit het ijs en aan de allebei de zijkanten het regenwoud!!.. Elk jaar verplaatsen ze ook weer, heel verhaal achter maar dat komt in sep wel weer!..

Voor de rest zijn we weer verder gereden naar onderen, ri Te Anau.. Erg leuk plaatsje met het 2 na grootste meer van Nz.. Daar nog onze schrik van ons leven gehad.. Lagen al half te pitten toen er gebonk op ons bussie klonk.. Met zo`n half slaperige kop overeind, he wat, wie. .. Was het dus een man die ons even kwam waarschuwen dat we daar niet mochten staan, ooooh joh!:P... Dat hij ons officieel had weg moeten slepen, 500 dollar bekeuring.. Oke en weg waren we! hahah!.. Toen maar bij een camping op de parkeerplaats gestaan en `s ochtends vroeg weer keurig op tijd weg!.. Wat een avontuur.. Maar oke.. Volgende ochtend zijn we naar Milford Sound gereden, supermooi ritje,  daar hebben we een boottochtje gemaakt!.. Erg gaaf, hele mooie omgeving!!.. Met ook de zeeleeuwen, pinguin en de dolfijnen die wel bijna een kwartier met ons meezwommen, echt supergaaf!.. Kwamen we ook nog Harrold tegen van Coober Pedy.. Echt heel apart om op dat moment iemand weer tegen te komen!.. Hadden we trouwens ook ergens op een Japans genaamd strandje, kwam ik Michelle tegen van Byron Bay.. Zo apart, toen ook nog in Wellington met hun een paar x afgesproken, erg leuk!.. Was ik de vorige x vergeten te melden, spring beetje van hak op de tak..

Van Milford Sound zijn we naar onderen gereden, via Invercargill, door de koeienvlaaienluchten belandt in Dunedin!.. Erg leuke stad, veel ouwe gebouwen!..Daar heb je ook de steilste straat ter wereld, en steil was ie zeker, een leuk klimmetje met al de andere toeristen:P..   Daarna zijn we daar de Peninsula ingereden.. Zijn we de volgende dag naar Fort Taraioa geweest.. Erg interessant, was 1 van de 4 gevechtsoorden die ze hier hadden.. Toen daarna zijn we behoorlijk zigzaggend door het land gegaan, hadden nl nog wel wat tijd, dus lekker stukjes gereden, veel bergen ook weer..Maar ook dorrige stukjes wat je hier ook weer niet zou verwachten!.. Mochten toen ook nog een x bij een kroeg slapen.. Die vrouw zag gewoon aan ons dat we het niet meer lopend naar onze wicked zouden redden!!.. Haha..

Toen weer stukjes gereden, uiteindelijk toen belandt in Hanmer Springs.. Zijn we naar de thermische baden geweest!!.. Heerlijk relaxend, ging van 28 tm de 41 graden!!.. We hebben het toch ook zo moeilijk hiero!.. hahah!..  Toen belandt in Kaikoura waar we gisteren zijn aangekomen!.. Op zich wel grappig plaatjse, alleen het strand is echt zo goor weer!!.. Jakkes, kan dr haast niet lopen met al dat wier en weet ik het allemaal!.. Beetje jammer, maarja!.. Bijna weer in oz en dan hebben we weer het mooie strandje!.. Gaat nu echt opschieten, over 6 dagen de wicked inleveren, dan nog 2 dagen in Christchurch en dan alweer terug naar oz!!.. En dan.......is LINDA er ook! Woehoe, echt superleuk!.. Heb dr echt al zin in ook!.. Ik heb met Kitty ook echt een supertijd gehad, we lijken al bijna tweelingen man, 5 maanden met elkaar, we zeggen bijna alles al tegelijk.. Wordt gewoon eng soms.. Daarom is het goed dat we allebei onze eigen weg gaan, hoe kan dat nou beter met Linda coming!!

Ik zou zeggen, allemaal weer het beste!!

Jooo!

1. Maris en Sonny:
    Peet!
    Weer een leuk verhaal!!!! Inderdaad een tijdje geleden;). En weer super mooie foto's joh! En leuk dat jij er ook eens op staat hahaha!
    Nog een week en dan komt Lin naar je toe!!! Echt leuk! Ik zou zeggen heeel veel plezier met zn tweeën, maak er 1 groot feest van (geloof ik wel) en ook wel een beetje uitkijken he;)!

Het beste Peet!
    Groetjes
    xxx

Sonny en Maris
  2. Steef:
    Heey Peetie!

Kikkuh wat een avonturen weer! hahah Echt leuk dat je dan zoveel dingen bezoekt. We hebben gisteren Lin al uitgezwaaid! Nog een weekje wachten dan moeten we er al 2 missen in Kattuk! hahaah Veel Plezier met z'n 2tjes en niet te hard rijden! xxxies steef
  3. Linda:
    Heeeeey Peet!!
    Mattie!! WE hebben pleepapier gehad van de vrienden!! Met Delfts blauw derop! Die neem ik mee, kennen we poepen in onze wicked! :P

Echt spannend joh, we gaan elkaar bijna zien!
    Ik kijk er naar uit!!! Kikke foto's heb je weer gemaakt. Je krijgt wel een beetje lang haar zie ik op die ene foto.. der zit een beetje een matje in je nek :P hehe

Spreek je snel !!!!
    x, Linda!
  4. bertus:
    14 februari 2010
    leuk dat je zoveel plezier heb en dat je vriendin komt leuk hoor kan je weer even bij kletsen nou groetje,s uit het koude alphen aan de rijn
  5. Marlene:
    14 februari 2010
    Heeeey Petra
    Wat leuk weer dat je al die fotos erop heb gezet!
    Super gaaf, we worden hier met de dag jaloerser hoor hahaha.
    Moet jij nog niet werken dan??? ;)
    Vandaag of morgen ook weer terug naar Australie?
    Linda zit al in het vliegtuig heb ik begrepen, echt leuk hoor.
    Geniet ervan en veel fotos weer maken hahah.

Groetjes uit het koude kikkerlandje die nog nooit zoveel sneeuw gehad heeft!!!!
  6. immy:
    24 februari 2010
    Hallo Petra
    Gisteren Kitty van Schiphol gehaald en ze is weer thuis. Na een vermoeiende reis was ze net op tijd voor de geweldige race van Sven ( niet echt dus) . Gelukkig sliep ze al half. Vandaag al heel veel foto's gezien en wat ziet het er allemaal prachtig uit. Wat hebben jullie veel gezien. Ik moet zeggen dat je er leuk op staat! Dat het gezellig was is ook goed te zien. Kitty gaat snel met een fotoboek beginnen en jij reist nog even door. Blijf genieten en blijf maar veel zien. We blijven je graag volgen. Groeten van Immy, moeder van Kitty.
  7. Lia van duijn:
    3 maart 2010
    hallo dames
    nou we hebben de foto;s gezien hoor echt prachtig daar jullie zijn ook al lekker bruin zeg
    alleen dat spinnetje dat is minder de wicked is ook lachen hoor nou genieten jullie nog maar lekker daar groetjes maart en lia