Nieuw Zeeland, noordereiland!

19 januari 2010 - Wellington, Nieuw-Zeeland

He hallo mensen!!

Het heeft ff geduurd, maar eindelijk weer een berichtje!! We zijn onderhand alweer in Wellington belandt en hebben morgen de ferry naar het zuidereiland!! De 2 weken hier zijn omgevlogen en we hebben weer zat gezien en meegemaakt!!..

Het begon allemaal in Auckland waar we onze wicked hebben opgehaald!! Weten niet echt precies wat er allemaal op dat gekke ding staat, lijkt iets van monsters ofzo, maar iedereen gaapt je een half uur aan, dus dat zal wel goed zijn!..

Met alle spullen ingeladen zijn we meer naar het noorden gereden, daar rondje gemaakt, grote bomen gezien! Veel heuvels ook, na 10 minuten Auckland zit je alweer in het grote bos!..

Daarvandaan zijn we eerst weer naar de wicked garage geweest, onze stoel zat vast bij de achterklep, die kregen we iet meer los, hehe!! Gelukkig was er nog iemand... Daarvandaan zijn we via de Coromandel peninsula naar Rotorua gereden, het lijkt wel alsof je constant in een sprookje zit met al die bergen/heuvels die langzaam langs je passeren!!.. `s Nachts staan we ook weer heel vaak op mooie plekjes langs het strand, of in de bush bush!!.. Waar was ik.. Rotorua, hebben we een maori avond bijgewoond!!.. Erg leuk om mee te maken!! Hun kwamen eerst op de traditionele manier met kano binnenvaren in het bos! Daarna ` concert `, oa de Haka!.. Met al hun aaaaaaaaaaah, ieeeeeeeeeh.. En toen nog heerlijk gegeten, al met al een leuke avond! Volgende ochtend nog naar het museum geweest, `s middags zijn we naar een thermisch gebied geweest, alles was aan het borrelen en pruttelen! Erg gaaf om te  zien ook!!.. Die dag daarna zijn we naar Taupo gereden!!.. Daar heb ik een SKYDIVE gedaan!! Woehoe! Was echt supervet!! Vooral het moment dat je op het randje van het vliegtuig zit en dan floep! Hehe, heb behoorlijk gegild.. Maar het uitzicht was echt fantastico! Minuut vrije val, was echt supergaaf!!.. Die dagen heb ik nog in een skilift een brok omhoog geweest, weer supermooie uitzichten, sneeuw ook nog zelfs!! Ook de Forgotten World Highway afgereden, haast geen kip te bekennen, daarom de naam!.. Enigste republiek van Nieuw Zeeland tegengekomen, dus ook nog een leuke stempel erbij!.. Via de westkust nog een farmstay gedaan, nog een nachtje strand en bush, waar we Jens en Chris met hun 4 kids hebben ontmoet, erg gezellig... Rond het kampvuur, wijntje erbij!! Wat willen we nog meer?! En dan zijn we weer in Wellington bij het info centre!..

Foto`s : http://www.flickr.com/photos/43907029@N07/

Om er nog maar even erbij te vermelden dat er weer een vogeltje is gesneuveld!!.. Sorry!

See ya!

1. Maris en Sonny:
    20 januari 2010
    Heeey! Dat klinkt allemaal heeel erg gaaf! Haha moest wel lachen om het laatste... Hoe komt dat nu weer:p het arme beestje! Je foto's ga ik vanavond bekijken want er moet gewerkt worden!

Groetjes!
  2. Steef:
    21 januari 2010
    Neeeeeeeeeeeeeee toch niet weer een vogeltje! Zeker weer een erg zeldzame! Bedreigde diersoorten sterven gwoon uit door jou! whahah Toppie fotos xxies steef
  3. Marlene:
    2 februari 2010
    Hahahaha leuk hoor Peet: 'ouwehand..onbetwist de visspecialist' hahaha.
    Hoe komen hun daarbij vraag je je af?!
    Wel gaaf hoor al die fotos.
    Alsof je op de set van Lord of the rings bent ;)
    Nog een paar daagjes daar begrijp ik, en dan naar Sidney weer voor de meeting met linda.
    Gezellig hoor!!!:D Niet huilen he ;)

Nou tot schrijfs

xxxxx