Van alles wat verhaaltje!

4 april 2010 - Carnarvon, Australië

He hallo mensen!

Ik kwam dr eigenlijk net pas achter dat mn laatste verhaaltje in Adelaide was, oeps!.. Ik ben nu onderhand weet ik het hoeveel duizenden kilometers verder en 1 maand.. Dus oke, het valt nog mee, maar zal voortaan sneller zijn:P!..

Oke, de trein van Adelaide naar Perth!.. Was me niet een zit, voel het nu nog steeds!! Nee hoor, maar het was echt een hele aparte ervaring, je merkt ook weer hoe groot Australie wel niet is.. Linda en ik hebben ons best vermaakt, beetje gelezen, muziekje aan, beetje slapen en naar het gepraat luisteren van onze beste Duitse vrienden!.. Die zaterdag ochtend in Perth aangekomen, daar hebben we de komende dagen gewinkeld, dagje met Heike naar Kingspark geweest, park met mooie uitzichten over de stad zelf.. Ook zijn we nog naar Rottnest Island geweest, hebben we gefietst, ( Die voel ik nu nog echt ) en gesnorkeld!.. Echt supermooi met die baaitjes allemaal!.. Linda en ik waren in topconditie dus dat fietsen ging op het eind ook helemaal soepel :P.. Toen was alweer de laatste avond voor Linda aangebroken, zijn we belandt in een homobar, supergezellig, hebben ons rotgelachen, de ochtend die eraan kwam ook!.. En toen zijn we nog naar de bios geweest, wat gegeten ` savonds en toen was het alweer tijd voor het vliegveld en toen was Linda ook weer weg!.. We hebben echt een fantastische tijd samen gehad, zoveel lol gehad, echt super gewoon!..

Maar was niet voor lang alleen want Heike en ik hadden al snel besloten om samen omhoog te reizen!.. We hebben toen voor de easyrider gekozen.. Een bus wat en tours heeft en een hop on hop off gedeelte heeft, super voor ons, want we hebben nl 6 weken de tijd!.. Onze 1e stop was Lancelin, wezen sandboarden, te grappig voor woorden, na 3 kwartier hadden we t alweer gezien, want toen lagen we alweer half op apengapen!.. Beetje rondgehangen in dat dorpje, volg stop was Dongara.. Leuk vissers plaatsje, daar ook heerlijk op strand gelegen.. Daarna zijn we belandt in Geraldton, beetje de hoofdstad van dit stukje westkust!.. Zijn we naar t museum geweest, waar we veel info hebben gekregen over de Batavia!.. Ook nog naar het war memorial van HMAS Sydney en Cathedral geweest.. Toen belandt in Kalbarri!.. Leuke groep mensen, zijn we wezen canoen!!.. 1 groot succes, heb me rotgelachen.. Heike en ik zijn echt een supergoed team!.. We hebben echt de hele rivier goed bekeken!.. hehe!.. Die dag erna zijn we naar Kalbarri np geweest.. Prachtig met al die gorges, de rivier die erdoor moet gaan dan ( beetje droog ) .. Daar ook nog wezen abseilen, helemaal te grappig voor woorden, maar prachtige uitzichten weer.. Daarna nog naar Natures Window geweest, een stuk uit een groot brok steen ,dus een mooi schilderij-lijstje!..

Toen zijn wij nog in Kalbarri wezen hangen voor 2 dagen, wandeling gemaakt naar een strand, daar weer lekker gelegen.. Toen zijn we naar Denham gegaan.. Supergezellige groep, echt onwijs mee gelachen.. In Denham hebben we een 4wd tour gedaan, met snorkelen.. Heike en ik zaten achterin en dat hebben we geweten ook.. Voel nu nog een bult zitten.. Soms vlogen we echt 2 meter de lucht in!.. Maar was wel gaaf!.. Wezen snorkelen, visjes gezien, roggen!.. Die dag daarvoor zijn we ook nog naar Shell Beach geweest, 1 en al schelp.. Stromatolites, biljoen jaren geleden op komen zetten als planten/stenen en hebben het zuurstofgehalte flink een zet gegeven!.. En toen zijn we ook nog naar een strand geweest waar de haaien 4 meter van ons vandaan waren, whoehoe!..

In Denham ook nog zat locals ontmoet, de dagen erna zijn we daar nog mee wezen vissen, naar de pub geweest, dus echt een supertijd daar gehad!

Nu in Carnarvon belandt, zonnetje schijnt.. Straks lekker bij het zwembad hangen en heerlijk relaxen na een drukke week :P..

Het beste allemaal weer, fijne pasen!

Gr, Petra!

1. Dick van Egmond:
    Hoi Petra,
    Dat was met dus het reisje wel! Zo zie je maar hoe groot het eigenlijk daar is. De natuur in Australië is plaatselijk echt wel meer dan alleen maar zandwoestijn en ik denk wel dat je het helemaal niet met mij eens bent over wat ik je voor je vertrek vertelde waarom in nog één keer daarheen wilde met die Landrover en die Zodiac met 100 PK buitenboordmotor: om de stop uit het (overgrote) eiland te trekken en hard naar de Gordel van Smaragd te varen.
    Een paar weken geleden heb ik de URL van je website en je e-mail adres aan Ron vdN gegeven omdat hij ook erg benieuwd was naar je avonturen. Misschien heb je al een reactie van hem gehad?

Nou Peetje, nog veel plezier verder en ik kijk al weer uit naar je volgende avontuur.
    Groetjes van je collega Dick. (Of is het nou "ex-collega"?)
  2. Maris en Sonny:
    Heeey Peetje!

Wat leuk! Weer een berichtje uit dat mooie en warme Aussie!
    Je maakt echt veel mee joh! En maar weer bruin worden natuurlijk pfff. Wij worden vast ook bruin hoor;).
    Nou we gaan beginnen aan het Paasontbijt! Jij ook fijne paasdagen he! Beetje jammer dat het hier snert weer is!

Groetjesss xxx
  3. bertus:
    4 april 2010
    nou peet leuk weer wat te horen van je je heb het best naar je zin geloof ik fijne paasdagen daar voor jullie het weer is daar bij jullie beterder nou we horen elkaar wel weer
  4. Linda:
    Mogguh mattie,

Ja, nu weet ik wat een nachtbraker is :P haha!
    Zo te horen gaat het daar allemaal lekker door! Ik ben alweer toe aan vakantie haha..

Kijk je uit joh, met die haaien?!
    Straks je poot eraf! haha

Jullie ook een fijne pasen!!

Groetjes,
    Linda
  5. Kitty:
    Heej!!!

Ik ben nu in totaal 7 dagen op mijn nieuwe baan geweest... best zwaar dat werken... en dat dat weer hier... nee is maar goed dat je daar gebleven bent!!

Groetjes Kitty